Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45497
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşık, Özlem-
dc.contributor.editorSüral, Serhat-
dc.date.accessioned2022-06-24T10:57:21Z
dc.date.available2022-06-24T10:57:21Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45497-
dc.description.abstractOkul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde çalışan sınıf öğretmenleri arasından “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 329 öğretmenden veri toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgiler” ve “Okul Müdürlerinin Paternalist Liderlik Davranışları Ölçeği” olarak iki bölümden oluşmaktadır.Sınıf öğretmenlerine göre okul müdürlerinin paternalist liderlik özellikleri bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimleri destekleme konusunda en yüksek derecede katılım sağlanırken ödül verirken adil davranmadığı konusunda ise katılım az seviyesinde kalmıştır. Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışları alt boyutlarına ilişkin öğretmen algılarında en yüksek ortalama “Ahlakilik” boyutunda iken bunu sırasıyla “Otokratiklik”, “Yardımseverlik” ve “Çıkarcılık” boyutları izlemiştir. Genel ortalama ise “Orta” düzeydedir.Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen algılarının cinsiyet, kıdem ve sendika üyelik durumuna göre farklılık göstermez iken yaş, çocuk sahibi olma ve ilçeye göre farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin okul müdürlerinin paternalist liderlikleriyle ilgili algılarını daha yüksek düzeye çıkarılması için çalışmalar yapılabileceği ve Pamukkale ilçesindeki öğretmenlerin okul müdürlerinin ahlakilik boyutunun anlamlı yüksek çıkmasının nedenleri araştırma konusu olabileceği önerilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectpaternelisten_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul müdürüen_US
dc.titleOkul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özlem Işık.pdf968.32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

166
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.