Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45497
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işık, Özlem | - |
dc.contributor.editor | Süral, Serhat | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-24T10:57:21Z | |
dc.date.available | 2022-06-24T10:57:21Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45497 | - |
dc.description.abstract | Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde çalışan sınıf öğretmenleri arasından “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 329 öğretmenden veri toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgiler” ve “Okul Müdürlerinin Paternalist Liderlik Davranışları Ölçeği” olarak iki bölümden oluşmaktadır.Sınıf öğretmenlerine göre okul müdürlerinin paternalist liderlik özellikleri bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimleri destekleme konusunda en yüksek derecede katılım sağlanırken ödül verirken adil davranmadığı konusunda ise katılım az seviyesinde kalmıştır. Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışları alt boyutlarına ilişkin öğretmen algılarında en yüksek ortalama “Ahlakilik” boyutunda iken bunu sırasıyla “Otokratiklik”, “Yardımseverlik” ve “Çıkarcılık” boyutları izlemiştir. Genel ortalama ise “Orta” düzeydedir.Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen algılarının cinsiyet, kıdem ve sendika üyelik durumuna göre farklılık göstermez iken yaş, çocuk sahibi olma ve ilçeye göre farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin okul müdürlerinin paternalist liderlikleriyle ilgili algılarını daha yüksek düzeye çıkarılması için çalışmalar yapılabileceği ve Pamukkale ilçesindeki öğretmenlerin okul müdürlerinin ahlakilik boyutunun anlamlı yüksek çıkmasının nedenleri araştırma konusu olabileceği önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Liderlik | en_US |
dc.subject | paternelist | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | okul müdürü | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin paternalist liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Özlem Işık.pdf | 968.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
96
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
166
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.