Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYalçın, Nazmi-
dc.contributor.editorNayır, Funda-
dc.date.accessioned2022-06-27T12:47:30Z-
dc.date.available2022-06-27T12:47:30Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45502-
dc.description.abstractDenizli iline bağlı Tavas ilçesinde çalışan öğretmenlerin okul müdürlerinin teknoloji liderlikleri yeterliklerine yönelik görüşlerinin araştırılmış olduğu bu çalışma nicel ve tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem seçimi tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan ölçek sorularının hepsine cevap veren 262 öğretmenden verilerle elde edilmiştir. Araştırma kapsamında kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri Ölçeği” olmak kaydıyla iki bölümden meydana gelmektedir. Öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknolojik liderlik ve alt boyutlarına yönelik algılarında en yüksek ortalama dijital vatandaşlık boyutunda ve yüksek düzeyindedir. Bunu dijital çağ öğrenme kültürü yüksek derecede, mesleki gelişimde mükemmellik ve vizyoner liderlik orta derecede izlerken en düşük ortalama orta derecede ve sistematik gelişim boyutunda iken genel ortalama yüksek düzeydedir. Okul yöneticilerinin teknoloji liderlik yeterliklerine yönelik öğretmenlerin algıları öğretmenlerin cinsiyet, yaş, kıdem ve çalıştıkları kademelere göre farklılık göstermediği ancak öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermiştir. Öğrenim düzeylerine göre farklılık dijital çağ öğrenme kültürü, mesleki gelişimde mükemmellik, dijital vatandaşlık ve genel ortalamada lisans mezunlarının ortalamalarının lisansüstü mezunlarından daha yüksektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji yeterliliğien_US
dc.subjectokul yöneticilerien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleOkul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterliliklerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazmi YALÇIN Proje İsimli.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

304
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.