Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45507
Title: | Okul yöneticileri ve öğretmenlerin işle bütünleşme algıları | Authors: | Yılmaz, Zeynep | Keywords: | İşle bütünleşme okul yöneticisi öğretmen |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Okul yöneticisi ve öğretmenlerin algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin ne olduğunun ve bu algıların demografik özelliklere göre durumunun belirlendiği bu çalışma nicel ve tarama modelindedir. Seçkisiz örnekleme ile 106 okul yöneticisi ve 511 öğretmenin katılımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “İşle Bütünleşme Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan verilerin ışığında, okul yöneticisi ve öğretmenlerin algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin yaş, kıdem, medeni durum, ödül almaya göre benzerlik gösterdiği; ancak cinsiyet, öğrenim düzeyi, ceza alma ve ilçe değişkenine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmenlerin ise algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin cinsiyetlerine göre benzerlik gösterdiği ancak yaş, kıdem, eğitim düzeyi, ödül ve ceza alma ve çalıştığı ilçeye göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların yaşları ve kıdemleri arttıkça algılanan işle bütünleşme düzeylerinin azaldığı; bekârların ve lisans mezunlarının ise algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, ödül alan, ceza almayan öğretmenlerin ve Pamukkale ilçesinde çalışan öğretmenlerin algıladıkları işle bütünleşmeye düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45507 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zeynep YILMAZ.pdf | 1.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
72
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
86
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.