Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45507
Title: Okul yöneticileri ve öğretmenlerin işle bütünleşme algıları
Authors: Yılmaz, Zeynep
Keywords: İşle bütünleşme
okul yöneticisi
öğretmen
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Okul yöneticisi ve öğretmenlerin algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin ne olduğunun ve bu algıların demografik özelliklere göre durumunun belirlendiği bu çalışma nicel ve tarama modelindedir. Seçkisiz örnekleme ile 106 okul yöneticisi ve 511 öğretmenin katılımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “İşle Bütünleşme Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan verilerin ışığında, okul yöneticisi ve öğretmenlerin algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin yaş, kıdem, medeni durum, ödül almaya göre benzerlik gösterdiği; ancak cinsiyet, öğrenim düzeyi, ceza alma ve ilçe değişkenine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmenlerin ise algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin cinsiyetlerine göre benzerlik gösterdiği ancak yaş, kıdem, eğitim düzeyi, ödül ve ceza alma ve çalıştığı ilçeye göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların yaşları ve kıdemleri arttıkça algılanan işle bütünleşme düzeylerinin azaldığı; bekârların ve lisans mezunlarının ise algıladıkları işle bütünleşme düzeylerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, ödül alan, ceza almayan öğretmenlerin ve Pamukkale ilçesinde çalışan öğretmenlerin algıladıkları işle bütünleşmeye düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45507
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zeynep YILMAZ.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.