Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45515
Title: | İlkokuldaki öğretmenlerin okullarındaki örgütsel sinizme ilişkin algıları ; Pamukkale örneği | Authors: | Saygılı, Gülcan | Keywords: | Örgütsel sinizim sinizim öğretmenler okul |
Abstract: | Bu araştırmanın amacı, Denizli ilinin Pamukkale ilçesindeki ilkokullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin algılarına göre, örgütsel sinizm düzeylerinin kişisel değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma evreni 2021-2022 eğitim –öğretim yılı Denizli ilinin Pamukkale ilçesinde görev yapmakta olan öğretmenler tarafından oluşturmuştur. Araştırmada veriler “tarama modeli” kullanılarak, “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen 291 öğretmenden elde edilmektedir. Çalışmada, verileri toplamak için “Öğretmenlere Yönelik Örgütsel Sinizm Ölçeği” kullanılmaktadır. Araştırma sonunda; öğretmenlerin okullarındaki örgütsel sinizme ilişkin algılarının düşük düzeyde olduğu, alt faktörler incelendiğinde en yüksek ortalamaya sahip faktörün performansı düşüren etkenler, en düşük ortalamaya sahip faktörün de okula karşı olumsuz tutum faktörü olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin okullarındaki örgütsel sinizme yönelik algıları; cinsiyet, eğitim durumu ve bulunduğu okulda çalışma süreleri değişkenlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık göstermemiştir. Medeni durum değişkeninde okula karşı olumsuz tutum faktörü ile çalışanların kararların uygulamalara katılımı faktöründe anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur. Kıdem ve yaş değişkenlerinde çalışanların kararların uygulamalara katılımı faktöründe anlamlı farklılıklar bulunmuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45515 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gülcan Saygılı.pdf | 540.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
122
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.