Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45516
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaraoğlan, Emel-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.date.accessioned2022-06-29T10:40:57Z
dc.date.available2022-06-29T10:40:57Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45516-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Denizli ili merkez ilçelerinde bulunan ortaöğretim kurumlarında kaynaştırma bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarında öğretmenlerin, okul yöneticilerinin yaptığı çalışmaları incelemek, ortaöğretim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenlerin kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamaları ile ilgili bilgi düzeylerini, beklenti ve algılarını, sorunlar ve çözüm yollarını, kaynaştırma bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarında verimliliği ortaya koymaktır. Ortaöğretim kurumlarında görev yapan 14 öğretmen ve dokuz okul yöneticisine ulaşılarak, nitel araştırma gerçekleştirilmiştir. Danışman akademisyenin görüşü alınarak, araştırmacı tarafından hazırlanan Görüşme Formu ile veriler toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler Maxqda Analytics Pro 2022 programı ile analiz edilmiştir. Analizlerden ulaşılan sonuçlara göre; kaynaştırma bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarında öğretmenlerin yeterli bilgiye sahip olmadıkları, özel gereksinimli öğrencilerle iletişim kurma, akademik ve sosyal becerileri kazandırma, bakanlık mevzuat çalışmalarını uygulamada yetersiz kaldıkları, sınıf mevcutlarının yoğunluğu, dersliklerin fiziksel açıdan uygun olmayışı, destek eğitim odasının olmaması(BEP)birebir özel eğitim için zaman kısıttı ve öğretmen eksikliği karşılaşılan sorunlar olarak belirlenmiş, verimliliğin artırılması için; okul ortamlarının fiziksel olarak düzenlenmesi, öğretmen bilgi eksikliğinin hizmetiçi eğitim ve kurslarla giderilmesi, BEP(Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) uygulamada destek eğitiminin arttırılması gerektiği vurgulanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırma /Bütünleştirme Yoluyla Eğitimen_US
dc.subjectBEP(Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı)en_US
dc.subjectDestek Eğitimien_US
dc.subjectDestek Eğitim Odasıen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin özel gereksinimli öğrencilere yönelik çalışmalarının kaynaştırma eğitimi uygulamalarıyla ilişkisien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emel KARAOĞLAN.pdf878.94 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

434
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

632
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.