Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45519
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkın, Tuğba-
dc.contributor.editorNAYIR, Funda-
dc.date.accessioned2022-06-30T07:36:45Z
dc.date.available2022-06-30T07:36:45Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45519-
dc.description.abstractDenizli il merkezinde okul öncesi öğretmen ve yöneticilerinin mesleki profesyonelliklerinin araştırma konusu olduğu bu çalışma nicel ve tarama modelindedir. Verileri kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle ve 317 katılımcıdan toplanmıştır. Veri toplama aracı “Kişisel Bilgiler” ve “Mesleki Profesyonelliği Ölçeği” olarak iki bölümden oluşmaktadır. Okulöncesi yöneticileri ve öğretmenlerinin mesleki profesyonelliklerine ilişkin en yüksek ortalama “Meslektaşlarımla bilgi alış verişinde bulunmak benim için önemlidir” maddesinde ve en düşük ortalama ise “Öğretmenlik alanım ile ilgili bilimsel toplantıları (kongre, sempozyum gibi) takip ederim” maddesindedir. Bütün maddelere katılım iyi düzeyinde olup yönetici ve öğretmenler kendilerini mesleki profesyonellik anlamında iyi derecede görmektedirler. Mesleki profesyonellik alt boyutları algılarında en yüksek ortalama mesleki duyarlık boyutunda iken bunu duygusal emek ve kuruma katkı boyutu izlerken en düşük ortalama ise kişisel gelişim boyutundadır. Bütün alt boyutlara yönelik algıları yüksek düzeydedir.Okulöncesi öğretmenleri ve yöneticilerinin mesleki profesyonellik düzeylerinin cinsiyet, yaş, kıdem, görev, medeni durum, eğitim düzeyi, okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi, okul öğrenci sayısı, okul öğretmen sayısına göre farklılık göstermektedir. Okulöncesi öğretmen ve yöneticilerinin mesleki profesyonelliklerinin çok yüksek düzeyde çıkarılması için çeşitli teşvik ve desteklerin sağlanabileceği önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulöncesien_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectmesleken_US
dc.subjectprofesyonelen_US
dc.titleOkulöncesi öğretmenleri ve yöneticilerinin mesleki profesyonellik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tuğba Akın-.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on May 27, 2024

Download(s)

96
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.