Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45520
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇamur, Muhammet-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.date.accessioned2022-06-30T07:45:40Z
dc.date.available2022-06-30T07:45:40Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45520-
dc.description.abstractİnsan toplumlarında düzenin sağlanması ve sürdürülebilmesi için adalet, önemli koşullardan biridir. Tıpkı toplumsal yaşamda olduğu gibi iş örgütlerinde de adalete yoğun bir ihtiyaç vardır. Buradan hareketle, eğitim örgütlerinde adalet kavramının incelenmesi ve açıklanması, örgüt çalışanları arasında bir farkındalık oluşumu sağlayacaktır. Böyle bir çalışma çalışanların örgüte olan bağlılığını, mesleki başarılarını, performanslarını, motivasyonlarını, örgütsel vatandaşlık davranışlarını ve çalışanlar arasındaki etkileşim ve iletişimi de geliştirecektir. Bu çalışmanın amacı ise adalet kavramı konusunda kavramsal bir analiz yapmak ve bu analizle birlikte eğitim yönetimi alanında adalet olgusunun önemi ve gerekliliği üzerine inceleme yapmaktır. Bu amaçlarla Denizli ili Merkezefendi ilçesinde mevcut ortaöğretim kurumları arasından belirlenen 5 okulda toplam 39 öğretmen ve 5 yöneticiyle görüşülmüş, kendilerine sorular yöneltilmiş, alınan cevaplar hazırlanan görüşme notlarına yazılı olarak kaydedilmiştir. Genel olarak, araştırmaya katılan öğretmenlerin okullardaki adaletli yönetim anlayışından memnun oldukları görülmüştür. Bununla birlikte, okullarda öğretmenler tarafından en çok karşılaşılan adaletsizlik örneklerinin öğretmenlere verilen ders sayısındaki adaletsizlik, ders programlarındaki düzensizlik ve nöbet görevlerindeki gün ve yer dağılımındaki adaletsizlikler olduğu saptanmıştır. Bu konuda okul yöneticilerinden beklenen; ders ve nöbet programlama işlemlerinde, tüm öğretmenlerin istek ve görüşlerini dikkate almaları ve tüm öğretmenlere eşit mesafede yaklaşım göstermeleridir. Yapılan görüşmelerde dikkat çeken bir başka konu da özel okullar ile resmi okullar arasındaki yönetim anlayışı farkları ve bunun eğitime yansımalarıdır. Bu konudaki çözüm yolu; Milli Eğitim Bakanlığı’nın özel okullar üzerindeki denetimini artırması ve o okullara yönelik mevzuat geliştirmesidir.Bir başka genel sorun, çalışkan ve özverili öğretmene yönetimlerce daha fazla iş yükü yüklendiğidir. Bu konudaki en etkin çözüm yolu da, okul yönetimlerinin tüm öğretmenleri aynı ülkü etrafında eşit olarak işe koşmasıdır.Okullarda, yöneticiler ile öğretmenler arasında uzak mesafeler yoktur. Örgüt içinde öğretmenlerin yöneticilere kolaylıkla ulaşabilmesi ve kendilerini yöneticilere ifade edebilmeleri okullardaki olumlu iklimin göstergesidir. Her örgütte olduğu gibi, uğraşısı insan olan okul örgütlerinde de adalet, olmazsa olmaz kavramlardan biridir. Çünkü adaletsizliğin hüküm sürdüğü bir örgütte çalışanların performansı düşer, motivasyonları azalır ve böylece örgüt, hedefinden uzaklaşır. Toplumlarda ihmal edilmemesi gereken bir olgu olan adalet, herkes için temel bir ihtiyaçtır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Yönetimien_US
dc.subjectAdaleten_US
dc.subjectYönetimde Adaleten_US
dc.subjectÖrgütsel Adaleten_US
dc.titleEğitim yönetiminde adaletin önemi ve gerekliliğien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muhammet ÇAMUR.pdf986.85 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

322
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,294
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.