Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45521
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Altınel Yüncü, Ziynet | - |
dc.contributor.editor | Ordu, Aydan | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-30T08:00:49Z | |
dc.date.available | 2022-06-30T08:00:49Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45521 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin kapsayıcı liderlik özelliklerine ilişkin öğretmenlerin algılarını belirlemek ve öğretmen algılarının demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2021 – 2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi İlçesinde görev yapan 294 öğretmen oluşturmaktadır. “Tarama modeli” ile gerçekleştirilen bu çalışmada, verilerin toplanması için 16 maddelik "Kapsayıcı Liderlik Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, ortalama, frekans, “bağımsız örneklem t testi”, “ANOVA” ve Tukey uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; okul yöneticilerinin kapsayıcı liderlik özelliklerine ilişkin öğretmenlerin algılarının "tanıma ve destek" (X? =3.60), "adalet, iletişim ve eylem" alt boyutlarında (X? =3.68) iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin kapsayıcı liderliğin "bencillik ve saygısızlık" (X? =2.16) alt boyutuna ilişkin öğretmenlerin algıları ise "düşük düzeyde" çıkmıştır. Demografik bilgilere göre yapılan analizlerde; cinsiyet, yaş,kıdem, okul türü, medeni durum, görev yaptığı ilçe ve okul kıdemi değişkenleri, yöneticilerin kapsayıcı liderlik özelliklerine ilişkin öğretmenlerin algılarında anlamlı bir farklılık oluşturmamaktadır. Hizmet içi eğitim durumunun tanıma ve destek, adalet iletişim ve eylem faktörleri üzerinde anlamlı bir etkisi vardır. Branş ve eğitim düzeyi değişkenleri bencillik ve saygısızlık faktörü üzerinde anlamlı bir fark yaratmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen algıları | en_US |
dc.subject | Okul yöneticisi | en_US |
dc.subject | Kapsayıcı liderlik | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin kapsayıcı liderlik özelliklerine ilişkin öğretmenlerin algıları | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-2068-7992 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ziynet ALTINEL YÜNCÜ.pdf | 608.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
364
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
632
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.