Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45565
Title: Öğretmen algılarına göre bürokratik okul yapısı ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi
Authors: Burak, İsmail
Keywords: Bürokratik okul
kolaylaştırıcı okul yapısı
örgütsel bağlılık
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırma; öğretmen algılarına göre bürokratik okul yapısı ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlemiştir.Araştırma Denizli iline bağlı Kale, Beyağaç ve Tavas ilçelerindeki toplamda 86 okulda çalışmakta olan öğretmenler ile yürütülmüştür. Araştırmaya 76 erkek 76 kadın öğretmen katılmıştır. Verilerin toplanmasında Buluç (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan Okul Yapısının Etkililiği ölçeği ve Balay (2000) tarafından geliştirilen“Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada Jamovi 2.2.5(The jamovi project, 2021) programı kullanılmıştır. Öğretmenlerden toplanan verilerin Jamovi 2.2.5(The jamovi project, 2021) programında analizi sonucuna göre; bürokratik okul yapısı ile örgütsel bağlılık arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kolaylaştırıcı okul yapısı ile örgütsel bağlılık arasında pozitif, zorlaştırıcı/engelleyici okul yapısı ile örgütsel bağlılık arasında ise negatif bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45565
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İsmail BURAK.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

408
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.