Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45577
Title: | Gündelik hayat sosyolojisi bağlamında Nuri Bilge Ceylan’ın filmlerinde antagonizma | Authors: | Ağca, Berkcan | Advisors: | Erdoğan, Türkan | Keywords: | Antagonizma Fenomenoloji Gündelik Hayat Nuri Bilge Ceylan Sineması Antagonism Phenomenology Everyday Life Nuri Bilge Ceylan Cinema |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada bireylerin gündelik hayatlarında karşılaştıkları antagonizmalar ve antagonistik unsurlar Nuri Bilge Ceylan’ın filmlerindeki ana karakterlerin, mekânların, diyalogların ve etkileşimlerin analizleri ile bağdaştırılmıştır. Ortaya çıkan bulgular toplumsal kurumlar ve sosyal problemler bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırmanın amacı bireylerin gündelik hayatlarında karşılaştıkları antagonizmaları sosyal bilimler paradigmaları ve sinema sanatı ile analiz etmektir. Araştırmada fenomenolojik desen kullanılmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, yöntemi, veri toplama teknikleri ve sınırlılıkları ele alınmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde kuramsal ve kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde sinema, sinema kuramları ve sinema sosyolojisine yer verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünü Türk yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın hayatı ve sinema anlayışı oluşturmaktadır. Araştırmanın beşinci bölümünde Nuri Bilge Ceylan’ın dokuz filmi gündelik hayat sosyolojisi ve antagonizma kavramları bağlamında analiz edilmiştir. Sonuç kısmında ise araştırmanın problematiğine dair elde edilen bulgulara yer verilmiştir. In this research, the antagonisms and antagonistic elements that individuals encounter in their daily lives are associated with the analysis of the main characters, places, dialogues and interactions in Nuri Bilge Ceylan's films. The resulting findings were evaluated in the context of social institutions and social problems. The aim of the research is to analyze the antagonisms that individuals encounter in their daily lives with the paradigms of social sciences and the art of cinema. Phenomenological design was used in the research. In the first part of the research, the subject, purpose, importance, method, data collection techniques and limitations of the research were discussed. In the second part of the research, the theoretical and conceptual framework was created. In the third part of the research, cinema, cinema theories and cinema sociology are included. The fourth part of the research is the life and cinematic understanding of Turkish director Nuri Bilge Ceylan. In the fifth part of the research, nine films of Nuri Bilge Ceylan were analyzed in the context of the concepts of daily life sociology and antagonism. In the conclusion part, the findings about the problematic of the research are given. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/45577 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Berkcan Ağca.pdf | 2.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
304
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
2,200
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.