Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSancar, Sema-
dc.contributor.editorNayır, Funda-
dc.date.accessioned2022-07-26T11:01:48Z
dc.date.available2022-07-26T11:01:48Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45579-
dc.description.abstractBu çalışma ile 2012-2022 yılları arasında öğretmen motivasyonuna etki eden faktörler üzerine yapılan yüksek lisans tezlerini inceleyerek bir literatür taraması yapmak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 2012-2022 yılları arasında öğretmen motivasyonunu etkileyen faktörler ile ilgili YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden yapılan gelişmiş arama sonucu eğitim alanında yapılmış tezler incelenmiştir. 50 tane yüksek lisans tezinin dahil edildiği çalışmadaki verilerin, doküman analizi ve içerik analizleri yapılmış, tablolar oluşturulmuştur. Tezler, çalışmanın yapıldığı yıla, araştırma yöntemine, çalışılan gruplara örneklem seçimine, veri toplama aracına göre incelenmiştir. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre öğretmen motivasyonuna etki eden faktörler ile ilgili en fazla çalışma 2019 yılında yapılmıştır. Çalışmaların çoğunda (33 tane) nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Örneklem olarak genelde öğretmenlerle çalışılmıştır. En çok ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinden oluşmuştur . Örneklemlerin çoğunluğu tesadüfi seçilmiş, sayısı da 301-400 kişi aralığındadır. Araştırma sonucunda veri toplama aracı olarak en çok ‘Öğretmen Motivasyon Ölçeği’ kullanılmıştır. Örgüt ve okul yöneticilerinin liderlikleri ile ilgili ölçekler de çoğunluktadır. Araştırmalarda en çok okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ile öğretmen motivasyonu arasında bir bağ kurulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen motivasyonuen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectÖrgüten_US
dc.titleTürkiye’de 2012-2022 yılları arasında okullarda öğretmen motivasyonuna etki eden faktörler ile ilgili yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sema Sancar Proje.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

212
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

554
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.