Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45691
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBeykal Orhun, Feryal-
dc.contributor.authorDirin, Sultan Alev-
dc.date.accessioned2022-09-22T11:35:53Z-
dc.date.available2022-09-22T11:35:53Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45691-
dc.description.abstract2020 yılının ilk aylarında tüm Dünya Covid-19 salgınıyla hayatın birçok alanında köklü değişimler meydana gelmiştir. Pandemi döneminden en çok etkilenen gruplardan biri de eğitim hayatındaki öğrenciler olmuştur. Yüz yüze eğitime ara verilmiş, uzaktan eğitimle eğitim öğretime devam edilmiştir. İnternet ve teknolojiyi iyi kullanabilen Z kuşağının bu yeni düzene daha rahat uyum sağladığı gözlenmiştir. Z kuşağı bu yeni döneme her ne kadar ayak uydurmuş olsa da bir dizi olumsuz sonuçlarla karşılaşmıştır. Çalışmanın kavramsal çerçevesi üç bölüm halinde sunulmuştur. Birinci bölümünde Z kuşağı ile ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Bu bölümde Kuşak kavramı ve tanımlamaları yapılmış olup kuşaklara ait kronolojik sıralamalar belirlenmiştir. Kavramsal çerçeve ve ilgili araştırmalar bölümünün ikinci kısmında çocuk ve sanat eğitimi ile ilgili kuramsal çerçeve ve araştırmalara değinilmiştir. Çocuk ve çocuk resimlerine tarihsel süreçte incelenip, çocuk resimlerinin genel özellikleri incelenecektir. Kavramsal çerçevenin üçüncü ve son bölümünde ise pandemi ve Covid-19 salgını ile ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Bu çalışma pandemi dönemiyle birlikte sokağa çıkma yasaklarının başlaması, eğitim öğretime verilen ara, sosyal mesafe, bulaş riski, gelecek kaygısı gibi konuların Z kuşağında bıraktığı iz konusuyla ilgili yapılacak olan araştırmalara öncülük etmesi bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli Merkezefendi ilçesinde öğrenim gören 10-14 yaş aralığında toplam 12 öğrencinin katılımıyla oluşturulmuştur. Z kuşağına dahil 10-14 yaş grubundaki çocukların pandemi dönemi etkilerinin resimlerine yansımalarının yorumlandığı bu araştırmada nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yüz yüze eğitime geçilen süreçte çocukların o dönemki kayıplarını gerek akademik anlamda gerekse ruhsal anlamda tamir etmek adına düzenleyici özel programlar, aktiviteler hazırlamaları önerilmektedir. Araştırmanın yapıldığı bölgede öğrencilerin sosyoekonomik durumlarında belirgin farklar yoktur. Bu farkın belirgin olduğu daha geniş bir evren ve örneklem belirlenerek benzer çalışmalar yapılması tavsiye edilir.en_US
dc.description.abstractIn the first months of 2020, radical changes have occurred in many areas of life with the whole world covid 19 epidemic. One of the groups most affected by the pandemic period has been students in education life. Face-to-face education was suspended, and distance education continued. It has been observed that the Z generation, who can use the internet and technology well, adapts to this new order more easily. Although the Z generation has kept up with this new area, it has faced a series of negative results. The conceptual framework of the study is presented in three parts. In the first part, researches about the Z generation are included. In this section, the concept of generation and its definitions have been made and the chronological order of the generations has been determined. In the second part of the conceptual framework and related research section, the theoretical framework and researches related to child and art education are mentioned. Children and children's paintings will be examined in the historical process and the general characteristics of children's paintings will be examined. In the third and last part of the conceptual framework, researches on the pandemic and the Covid-19 outbreak are included. This study is important in terms of pioneering the researches on the traces left by the subjects such as the start of curfews with the pandemic period, the break in education, social distance, risk of contamination, and future anxiety. The study group of the research was formed with the participation of a total of 12 students aged 10-14, studying in Denizli Merkezefendi district in the 2021-2022 academic year. Qualitative research techniques were used in this study, in which the reflections of the effects of the pandemic period on the pictures of children in the 10-14 age group included in the Z generation were interpreted. As a result of the research, it is suggested that in the process of transitioning to face-to-face education, children should prepare special programs and activities in order to repair their losses both academically and spiritually. There are no significant differences in the socioeconomic status of the students in the region where the research was conducted. It is recommended to conduct similar studies by determining a larger population and sample where this difference is evident.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectuzaktan eğitimen_US
dc.subjectsanat eğitimien_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectdistance learningen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.titlePandemi dönemi z kuşağı çocuklarının psikolojik algılarının resimlerine yansımasıen_US
dc.title.alternativePsychological of generation z children in the pandemic period the reflection of perceptions on their picturesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid758520en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10493818.pdf3.57 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.