Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45692
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYerli, Serdal-
dc.contributor.authorAraç, Onur-
dc.date.accessioned2022-09-22T13:31:36Z-
dc.date.available2022-09-22T13:31:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45692-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sanat eğitimi alan öğrencilerin resim uygulamaları sırasında pentür hakkında farkındalık sahibi olmalarıdır. Öğrencilerin resim sanatındaki pentür ve illüstrasyon olarak iki ayrı terimi anlamaları ve arasındaki farklar bağlamında ışık gölge tekniğini kullanarak bir eser oluşturmaları istenmektedir. Çalışma eylem araştırması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme, öğrenci günlüğü, araştırmacı günlüğü ve doküman incelemesi (öğrencilerin sanatsal çalışmaları) yoluyla toplanmıştır. “Betimsel analiz” tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2021- 2022 öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Ana Sanat Atölye 3.sınıf öğrencilerden sekiz kişi ile sınırlıdır. Araştırmanın bulgularına göre sanat eğitimi alan öğrencilerin internet üzerinden hazır görsel kullanımı, eskiz becerisini zayıflattığı gözlemlenmektedir. Öğrencilerin araştırmadan önceki çalışmalarında genellikle klişe yaklaşım fark edilmektedir. Işık gölge ve sanat felsefesi konularında teorik olarak birtakım bilgilere sahip oldukları ama uygulama konusunda zayıf oldukları görülmektedir. Öğrencilerin teorik ders süresince yazmış oldukları günlükler çerçevesinde olumlu bir etki olduğu anlaşılmaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin yapmış oldukları uygulama sonrası resimlerden yola çıkıldığında öğrencilerin araştırmanın amacı yönünde gelişme gösterdiği gözlenmektedir. Uygulama sonrası yapılan ikinci mülakat cevapları çerçevesince araştırmanın çoğu öğrenci tarafından yararlı sonucuna ulaşılmaktadır. Araştırmada tek yönlü olarak pentür terimi üzerine yoğunlaşmıştır. Daha kapsamlı bir araştırma için araştırma sürecinin uzatılması, uygulama sürecinde farklı resim çalışmaları eklenebileceği ve öğrencilerden yaptıkları çalışmalar ile ilgili görüşlerinin alınabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to provide art student awaraness of penture during painting practises. Students are required to understand the two terms in painting, penture and illustration therefore create a work using the light and shadow technique in the context between them. The study was fullfilled with the action research method. Research data were collected through semi-structured interview, student diary, researcher diary and document review (artwork of students). It was analyzed with the "descriptive analysis" technique. The sample of the research is limited to eight students in the 3rd grade workshop of Pamukkale University, Faculty of Education, Department of Fine Arts Education, Department of Art Teaching Art Major in the 2021-2022 academic year. According to the findings of research, it is observed that the use of stock images over the internet weakens the esquisse skills of students who traniee art Education. The stereo-type approach is generally perceived in student's studies previous the research. It is seen that students have some theoretical knowledge about Chiaroscuro and philosophy of art however; they are weak in practice. It is understood that there is a positive effect within the scope of the diaries written by the students during the theoretical course. Concurrently, based on the post-perfom application pictures drawn by the students, it is observed that the students have made progress towards the purpose of research. Within the scope of the second interview answers made after the application, it is conclude that the research was found useful by the most of students. The research focused on the penture term unilaterally. On behalf of more comprehensive research, it is thought that the research process can be prolonged, particular painting works can be added the during application process and the idea of students about their works can be obtained.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPentüren_US
dc.subjectİllüstrasyonen_US
dc.subjectChiaroscuroen_US
dc.subjectHazır Görselen_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.subjectPentureen_US
dc.subjectIllustrationen_US
dc.subjectChiaroscuroen_US
dc.subjectStock Imageen_US
dc.subjectArt Educationen_US
dc.titlePentür ile illüstrasyon arasındaki farklılıklar bağlamında sanat eğitimine Chiaroscuro tekniğinin katkısıen_US
dc.title.alternativeContribution of Chiaroscuro technique in art education in the context of differences between penture and illustrationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid758524en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10493872.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.