Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45743
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.contributor.authorAykırı, Kudret-
dc.date.accessioned2022-10-24T07:47:07Z-
dc.date.available2022-10-24T07:47:07Z-
dc.date.issued2022-06-23-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45743-
dc.description.abstractArtırılmış gerçeklik ile sanal gerçeklik arasında karma gerçeklik olarak köprü kuran metaverse son yıllarda popüler hale gelmiştir. Metaverse ile teknolojik ve sosyal yaşamda birçok değişimin olacağına yönelik ön görüler araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Eğitim araştırmacıları ise bu kavrama yeni yeni ilgi göstermektedir. Covid-19 salgını ve beraberinde gelen uzaktan eğitim ile araştırmacıların yeni eğitim-öğretim platformlarına ilgileri artmaktadır. Bu yeni arayışlardan birisi; metaverse ile eğitimdir. Metaverse ile eğitim-öğretim (meta-eğitim) yeni bir kavramdır ve kavramsal-kuramsal temeli henüz netleştirilmemiştir. Yine de ilgili literatürde bu konuya ilişkin az sayıda çalışma bulunmaktadır. Ancak; kavram ve kuramsal temellerinin meta-eğitim ile ilişkili olduğunu düşündüğümüz STEAM eğitimi ile meta-eğitim ilişkisinin kurulduğu bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma, Meta-eğitim anlayışının kavramsal temellerinin SETAM eğitimi ile ilişkili olduğuna yönelik kanıtlar sunmayı amaçlamaktadır. “STEAM” bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik gibi disiplinlerin bütünleştirilmesine dayanan kısaltma bir terimi ifade etmektedir. “STEAM eğitimi” birçok disiplinin entegrasyonuna dayanan bir düşünme şeklini ifade etmektedir. STEAM eğitimi meta-eğitim gibi birçok disiplinin bakış açısını içermektedir. Bu bağlamda meta-eğitim ile STEAM eğitiminin birleştirilmesi olan ve araştırmacılar tarafından önerilerin “Meta-STEAM” kavramı bu çalışma kapsamında irdelenecektir. Son olarak Meta-STEAM anlayışına yönelik teorik bir çerçeve sunulacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim Bilimlerinde Dijital Dönüşüm: Metaverse Bilim Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeta-eğitim, Meta-STEAM, Metaverse, STEAM, eğitim-öğretimde yeni yaklaşımlar.en_US
dc.titleMeta-STEAMen_US
dc.title.alternativeMeta-STEAMen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.authorid0000-0002-7538-952X-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meta-STEAM özet.pdf104.14 kBAdobe PDFView/Open
Metaverse-Kongre-Afis-birleştirildi.pdf394.06 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

244
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.