Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45791
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKardeş Sever, Nimet-
dc.contributor.authorTekbaş, Uğur-
dc.date.accessioned2022-11-11T12:41:13Z
dc.date.available2022-11-11T12:41:13Z
dc.date.issued2022-08-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45791-
dc.descriptionBu tez çalışması Nesan Otomotiv A.Ş. tarafından NS 125 00 no’lu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.description.abstractKontak anahtarları, gelişen teknoloji ve çeşitlenen mekanizmalar hayatımıza girmiş olsa da hala günümüzde kullanılmakta ve ürünün işlevine ihtiyaç duyulmaktadır.Kontak anahtarı, araçların elektrik sistemlerinin kontrol edilmesine olanak sağlayan elektromekanik şalterlerdir. Birçok araçta ve makinada, istenilen elektrik devresini aktif hale getirmek, motorları çalıştırmak, ihtiyaç duyulan akımın ihtiyaç duyulan zamanda devreye girmesini sağlamak gibi görevlerde kullanılmaktadır. Ürünün çıkış noktasına ve aktif kullanılan çeşitlerine bakıldığında, bünyesinde bulunan elektronik mekanizmaların çalışma prensibi tamamen iki ayrı devre ucunun birbirine sürtünerek birleşmesi veya bu birleşmenin ayrılması şeklindedir. Bu çalışma sistemi günümüzde hala aktif olarak kullanılmakta ve bunun dışında bir dizi sorunu da yıllardır beraberinde taşımaktadır. Kullanılan uygun olmayan malzeme çeşitleri ve hatalı tasarımlar sonucu ortaya çıkan ürünler, insan hayatını doğrudan etkileyen potansiyel kazaları doğurmaktadır.Bu tezde, geçmişten günümüze kadar gelen, kullanılmış olan ve aynı zamanda kullanılmaya devam eden birçok kontak anahtarlarından farklı çalışma prensibine sahip olan, yeni ve eşsiz bir tasarım çalışması yapılmıştır. Günümüzde kullanılan kaplamasız düz bakır perçinler yerine AgNi ve AgSnO2 gibi alaşımlara sahip modern perçinler kullanılmıştır. Elektrik devrelerinin çalışmasına olanak sağlayan ve ürünün en önemli komponenti olan her bir devre elemanı için BeCu alaşımlı ileri mühendislik sacları kullanılmıştır. Gövde yapısında çağdaş ve teknolojiye uygun olarak geliştirilmiş mühendislik plastikleri kullanılmıştır. Elektrik devresinde sıfır sürtünme ile çalışan tasarıma sahip olan bu ürün, birçok sektörde ve araçta uyarlanabilir hale getirilmesi hedeflenmektedir.en_US
dc.description.abstractIgnition swithes, developing technology and diversifying mechanisms have entered our lives, ther are still used today and the function of the product is needed.Ignition switches are electromechanical switches that allow the electrical systems of vehicles to be controlled. It is used in many vehicles and machines for tasks such as activating the desired electrical circuit, starting the motors, enabling the required current to be activated when needed. When we look at the product's main point and actively used types, the working principle of the electronic mechanisms within it is completely in the form of combining two separate circuit ends by rubbing against each other or separating this combination. This working system is still actively used today, and apart from that, it has brought with it a many problems for years. The products that come out as a result of unsuitable material types and faulty designs cause potential accidents that directly affect human life.that directly affect human life.In this thesis, a new and unique design study has been carried out, which has a different working principle than many ignition switches that have been used and continue to be used from the past to the present. Instead of the uncoated plain copper rivets used today, modern rivets with alloys such as AgNi and AgSnO2 have been used.BeCu alloy advanced engineering sheets are used for each circuit element, which is the most important component of the product, allowing the electrical circuits to work. Contemporary and technologically developed engineering plastics are used in the body structure. This product, which has a design that works with zero friction in the electrical circuit, is aimed to be adapted in many sectors and vehicles.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKontak Anahtarıen_US
dc.subjectSürtünmesizen_US
dc.subjectTermoplastiken_US
dc.subjectBakır alaşımlarıen_US
dc.subjectIsıl iletkenliken_US
dc.subjectElektriksel İletkenliken_US
dc.subjectSac metalen_US
dc.titleElektriksel ve ısıl iletkenliği yüksek, sürtünmesiz kontak anahtarı tasarımıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-3395-0171-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid747961en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uğur Tekbaş 10353520.pdf9.42 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

112
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.