Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAsmadili, Veli Ulaş-
dc.contributor.editorBiray, Nergis-
dc.date.accessioned2022-11-18T13:55:32Z-
dc.date.available2022-11-18T13:55:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.isbn978-975-6992-97-5-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45832-
dc.description.abstractModern insanın hayatında vazgeçilmez bir araç olan internet bilgi sağlaması ve eğlendirmesinin dışında ihtiyaçların karşılanması açısından da önemli kaynaklardan biri haline gelmiştir. İnsanlar ulaşım, beslenme, giyinme gibi ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra eğlenme ve dinlenme amacıyla ortaya çıkan turizm ihtiyaçlarını karşılayabilmek için interneti kullanmaktadırlar. E-ticaret siteleri de tüm ihtiyaçların kolayca karşılanabilmesi amacıyla küresel bir pazar yeri olarak kurulmuşlardır. Turizm ise henüz kendisine e-ticaret sayfalarında yer bulamamıştır. Bu nedenle turizm ürünleri e-ticaret sitelerinde satılırsa hem işletmeler hem de potansiyel turistler açısından ne gibi güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler sunar sorusuna yanıt bulmak amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırma amacına uygun olarak SWOT analiz yöntemi tercih edilmiştir. Yapılan analiz neticesinde e-ticaretin turizm işletmeleri açısından ürün listeleme, işletme giderlerini azaltma gibi güçlü yönleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Rekabet etmenin zorluğu ve güvenlik sorunları zayıf yönler olarak görülürken hızla büyüme, hedef kitleyi yakalama kolaylığı e-ticaretin fırsatları olarak karşımıza çıkmaktadır. Turistik ürünün e-ticaret sitelerinde satılması konusu potansiyel turistler açısından değerlendirildiğinde ise aynı anda çok sayıda ürüne ulaşma ve en uygun ürünü kolayca satın alma olanağı en güçlü yönler olarak değerlendirilmektedir. Bununla beraber güvenlik sorunları ve yüz yüze bir muhatap bulunmaması gibi olumsuzluklar da e-ticaretin zayıf yönleri arasında gösterilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe internet, which is an indispensable tool in the life of modern people, has become one of the important sources in terms of meeting the needs besides providing information and entertainment. People use the internet to meet their needs such as transportation, nutrition and clothing, as well as to meet their tourism needs for entertainment and rest. E-commerce sites have also been established as a global marketplace in order to meet all needs easily. Tourism, on the other hand, has not yet found a place in e-commerce pages. Therefore, this study was conducted to find out what strengths, weaknesses, opportunities and threats it presents for both businesses and potential tourists, if tourism products are sold on e-commerce sites. SWOT analysis method was preferred in accordance with the research purpose. As a result of the analysis, it has been concluded that e-commerce has strong aspects such as product listing and reducing operating expenses in terms of tourism businesses. While the difficulty of competing and security problems are seen as weaknesses, rapid growth and the ease of capturing the target audience are the opportunities of e-commerce. When the issue of selling the touristic product on e-commerce sites is evaluated in terms of potential tourists, the ability to reach a large number of products at the same time and easily buy the most suitable product is considered as the strongest aspects. In addition, security problems and negativities such as the absence of a face-to-face contact are also shown among the weaknesses of e-commerce.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Türk Dünyası turizm, ekonomi ve kültürel miras sempozyumu; 23-24 Haziran 2022; Denizlien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectTuristik ürünen_US
dc.subjecte-ticareten_US
dc.subjectSWOT analizien_US
dc.subjectTouristic producten_US
dc.subjecte-commerceen_US
dc.subjectSWOT analysisen_US
dc.titleTuristik ürünün e-ticaret sitelerinde satılmasına yönelik swot analizien_US
dc.title.alternativeSwot analysis on selling touristic product on e-commerce sitesen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept30.04. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70 özet.pdf434.37 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.