Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45871
Title: | 7. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarında demokrasi, insan hakları ve vatandaşlık eğitimi ile ilgili kavramların öğretiminde eleştirel ve yansıtıcı düşünce destekli öğretim etkinliklerinin kullanılması | Other Titles: | Adopting critical and reflective thinking instructional activities in 7th grade social studies’ attainments related to demoracy, human rights and citizenship concepts | Authors: | Tekiroğlu, Murat | Keywords: | Sosyal Bilgiler Demokrasi İnsan Hakları Vatandaşlık Eleştirel Düşünme Yansıtıcı Düşünme Social Studies Democracy Human Rights Citizenship Critical Thinking Reflective Thinking |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Series/Report no.: | Pamukkale Üniversitesi;e- Yayınları No: 3 | Abstract: | Eğitim sisteminde öğretici açısından kavram öğretimi ve öğrenici açısından da kavram öğrenimi önemli unsurlardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Kavramların öğrenciler açısından düzgün, anlamına uygun olarak öğrenilmesi, ilgili konunun daha iyi anlaşılması açısından önem arz etmektedir. Sosyal Bilgiler Programı’nın alanı geniş olduğu için, kavram çeşitliliği bakımından da zenginlik göstermektedir. Özellikle demokrasi, insan hakları ve vatandaşlık ile ilgili kavramların öğretimi ve öğreniminde zorluklar yaşanmaktadır. Öğrenciler bu kavramları kitle iletişim araçlarında sık sık duymakta, fakat bu kavramlara anlam yükleme de sıkıntı yaşamaktadırlar. Bu çalışmanın amacı özellikle bu kavramların öğretiminde eleştirel ve yansıtıcı düşünme destekli öğretim etkinlikleri kullanılarak, kavramların öğreniminde farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada gerçek deneme modellerinden ön test – son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın, çalışma gurubunu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında İzmir Karabağlar İlçesindeki Eserkent Ortaokulda eğitim-öğretim gören 7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemi ise, adı geçen okulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerden akademik başarı düzeyleri birbirine yakın öğrenciler arasından random atamayla oluşturulan 30 kişiden oluşan deney grubu ile 30 kişiden oluşan kontrol grubu olarak oluşturulmuştur. Çalışma sonuçları deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test sonuçları birbirleriyle ve aynı zamanda karşılıklı olarak analiz edilmiştir. Analiz işleminde SPSS 23 kullanılmıştır. Çalışma verileri normal dağılım gösterdiğinden parametrik testlerden Paired Samples t testi ve Independent Sample t testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda deney grubu ile kontrol grubu arasında deney grubu lehinde anlamlı fark bulunmuştur. Teaching concepts and concept learning by students are considered to be fundamental elements of an educational curriculum. Concept acquisition is important for students in order to comprehend a course subject. Social studies instructional program has wideness in terms of concept variety. Particularly, concepts that are related to democracy, human rights and citizenship embody some challenges. Students hear these concepts on mass media frequently. But they have problem on ascribing a meaning to these concepts. The purpose of this study to investigate effect of critical and reflective instructional activities on learning these concepts. Pretest-posttest of true-experimental model was applied as a research design. The study group was composed of 7th grade students of İzmir-Karabağlar Eserkent Secondary School in 2015-2016 season. The sample of study includes 30 students in the experimental group and 30 students in the control group that have close academic achievement levels. They were assigned to these group randomly. Pretest-posttest scores of experimental and control group were analyzed within and between groups. SPSS 23 package software was used to analyze the data. One sample t test and independent t test are applied because of having normally distributed data. The result of the study indicates that there is statistically significant difference between two groups on behalf of the experimental group. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/45871 | ISBN: | 978-975-6992-68-5 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7. SINIF SOSYAL BİLGİLER.pdf | 309.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
422
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
260
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.