Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45890
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaraca, Feyyaz-
dc.contributor.authorAkşit, İbrahim-
dc.date.accessioned2022-12-09T11:36:13Z-
dc.date.available2022-12-09T11:36:13Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn978-975-6992-68-5-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45890-
dc.description.abstractOkullarda eğitim-öğretim, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan merkezi öğretim programları üzerinden şekillenmektedir. Bu öğretim programları, çoğu zaman sorunsuz ve uygun görünebilir ancak teoride fark edilmeyen fakat uygulamada ortaya çıkan birçok sorun karşımıza çıkabilmektedir. Buradan hareketle öğretim programının uygulayıcısı ve eğitim sürecinde etkin rol üstlenen öğretmen, bu araştırmanın odak noktasıdır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar nelerdir? sorusundan yola çıkılarak bu araştırmada Denizli ve Erzurum il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Denizli ve Erzurum il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan bütün sosyal bilgiler öğretmenleri araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşıldığından dolayı örneklem alınmamıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplanmıştır. Araştırmada betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme aracındaki kişisel bilgilerin frekans ve yüzdelik dağılımları ile karşılaşılan sorunlara verdikleri cevapların da aritmetik ortalamaları bulunmuştur. Betimsel istatistik teknikleriyle elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar ise genel eğilimler ve benzerliklere göre nitel olarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulardan yola çıkılarak sosyal bilgiler öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar öğretmen, öğrenci, SBS-dershane, yöntem ve teknikler ile müfredat programı olmak üzere beş grupta ortaya konulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractEducation and training on the schools are formed on central education programs which are arranged by Ministry of National Education. Most of the time those education programs can be seen as unproblematic and suitable. However lots of errors may encounter which are not observable in theory but in implementation. Thus, the teacher, who is the implementer of Education process and confronting an active role in this process, is the subject matter of this research. Inspired by the question “what are the encountered problems of social studies teachers on the education and training process?” is intended to identify the problems that are encountered on the social study education to whom the social studies teachers in the elementary schools in the city centers of Denizli and Erzurum. The model of quantitative descriptive survey method was used in this research. All social studies teachers working in elementary schools in Denizli and Erzurum were the universe of the research. The sample was not used due to reach the entire research universe. Data were collected by survey questionnaire forms that were developed by researchers. In the research, descriptive statistic techniques were used based on frequency and percentage distribution of individual information. The means analyses of the responses of social studies teachers were conducted about their encountered problems. The responses that are given to the open ended questions were analyzed qualitatively according to general trends and similarities. The research findings indicates that social studies teachers faced five different groups of problems related to the teachers, students, SBS-private exam preparation courses, teaching methods and techniques with curriculum.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofUSBES V 2016 uluslararası sosyal bilgiler eğitimi sempozyumu: bildiriler kitabıen_US
dc.relation.ispartofseriesPamukkale Üniversitesi;e- Yayınları No: 3en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectsorunen_US
dc.subjectmüfredaten_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.subjectSBSen_US
dc.subjectdershaneen_US
dc.subjectyöntem ve tekniken_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectproblemen_US
dc.subjectsyllabusen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectschool-support form and techniques.en_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar: Denizli ve Erzurum örneğien_US
dc.title.alternativeThe problems which social studies teachers serving in primary schools faced, during the social studies education: the examples of Denizli and Erzurumen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeConference Object-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
crisitem.author.dept30.02. Hotel, Restaurant and Catering-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE.pdf360.62 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

66
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.