Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45909
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Taşkın Ekici, Fatma | - |
dc.contributor.author | Kahraman, Nazan | - |
dc.contributor.author | Demir, Zeynep Betül | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-16T08:02:54Z | |
dc.date.available | 2022-12-16T08:02:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.isbn | 9789756992845 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45909 | - |
dc.description.abstract | MEB (2018)’in son yayımladığı Fen Bilimleri dersi öğretim programında önceki programlara göre bazı değişikliklere gidildiği gözlenmektedir. Özellikle 2017 Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan Fen ve Mühendislik Uygulamaları konu alanının;? yeni programda “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları” adı altında ele alındığı göze çarpmaktadır. Söz konusu programda “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”nın 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıfların her bir ünite, konu ve kazanımlarına dahil edildiği görülmekte;? bilimsel bilginin mühendislik uygulamaları ile bütünleştirilerek ürüne dönüştürülmesine önem verildiği belirtilmektedir (MEB, 2018). 2018 Fen Bilimleri dersi öğretim programına eklenen “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”na ilişkin en belirleyici unsur;? şüphesiz, öğretmenlerdir. Nitekim MEB (2017)’e göre 21. yüzyılda öğretmenlerden değişen ve yenilenen şartlara uyum sağlamaları beklenmektedir. Buradan hareketle akla öğretmenlerin söz konusu uygulamaya ilişkin yeterliklerinin hangi düzeyde olduğu sorusu gelmektedir. Çünkü öğretmen yeterlikleri, Fen ve mühendislik uygulamalarının entegrasyonunda önemli bir rol oynamaktadır (Stohlmann vd., 2012). Ayrıca öğrencilerin okul başarılarında, olumlu tutum geliştirmelerinde ve motivasyonlarında öğretmenlerin yeterliklerine ilişkin görüşlerinin önemli bir yeri olduğu düşünülmektedir (Caprara vd., 2006). İlgili literatür incelendiğinde “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”na ilişkin;? özellikle öğretmen yeterliklerine yönelik çalışmaların az sayıda olduğu gözlenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın yeni bir alan olan “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”nın öğretmenlerin yeterliklerine ilişkin görüşleri kapsamında incelenerek olası eksikliklerin giderilmesi yönünde bir veri kaynağı oluşturacağı göz önünde bulundurulduğunda;? alanyazına katkısının olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, yenilenen Fen Bilimleri dersi öğretim programında (MEB, 2018) yer alan “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”na yönelik Fen Bilimleri dersi öğretmenlerinin yeterlikleri hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Yöntem: Çalışma;? bir ya da birkaç durumun kendi sınırları içerisinde bütüncül olarak analiz edildiği nitel araştırma yöntemlerinden olan “durum çalışması” desenindedir (Yıldırım ve Şimşek, 2013). Çalışmanın evrenini Türkiye’deki ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7, 8. sınıflarında ders veren Fen Bilimleri öğretmenleri;? örneklemini ise Aydın, Denizli, Afyonkarahisar, Şanlıurfa illerindeki ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7, 8. sınıflarında ders veren 27 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. 6 sorudan oluşan görüşme formu, ilgili alanyazın taraması yapılarak araştırmacılar tarafından hazırlanmıştır ve soruların hazırlanması aşamasında uzman görüşüne başvurulmuştur. Yanıtlar, 27 öğretmenden yazılı olarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizine başvurulmuştur. Bu aşamada toplanan veriler önce kavramsallaştırılmış, daha sonra ortaya çıkan kavramlara göre mantıklı bir biçimde düzenlenmiş ve bu düzenlemeye göre veriyi açıklayan temalar saptanmış;? en son aşamada ise bulgular yorumlanmıştır (Yıldırım ve Şimşek, 2013). | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 13. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi: bildiri özetleri kitabı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | fen bilimleri | en_US |
dc.subject | fen mühendislik ve girişimcilik uygulamaları | en_US |
dc.subject | öğretmen yeterlikleri | en_US |
dc.title | Fen bilimleri öğretmenlerinin “fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamaları”na yönelik yeterlikleri hakkındaki görüşleri | en_US |
dc.type | Conference Object | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Conference Object | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN.pdf | 51.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
154
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
824
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.