Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45914
Title: Sorgulamadan yaratıcılığa fen sokağı
Authors: Boran, Gül Hanım
Baş, Özge
Keywords: Fen bilgisi eğitimi
sorgulama temelli öğrenme
bilimsel yaratıcılık becerileri
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Son yıllarda gerçekleştirilen müfredat reformlarında;? bilimsel bilgiyi kullanarak problem çözebilmek, günlük hayatta bilimle iç içe olunduğuna ve bilgiyi şekillendirmek için öğrencilere nelerin öğretilmesi gerektiğine odaklanılmıştır. Bilimsel bilginin değerlendirilmesi için öğrencinin kritik düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi gerekmektedir ki bunu da gerçekleştirmenin bir yolu araştırma sorgulama temelli derslerle mümkündür. Bu amaçla araştırmanın amacı sorgulama temelli fen etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada deneysel desenlerden, tek grup öntest-sontest desen kullanılmıştır. Deneysel desenler, neden-sonuç ilişkilerini belirlemek için, gözlenmek istenen verilerin araştırmacının kontrolü altında üretildiği desenlerdir. Deneysel işlemin etkisi, tek bir grup üzerinde yapılan çalışmayla test edilmeye çalışılmış ve deneklerin bağımlı değişkene ilişkin ölçümleri uygulamadan önce öntest, sonrasında ise sontest ile aynı denekler üzerinde aynı ölçüm araçları ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Denizli ilindeki bir ilköğretim okulunun 6. sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 51 öğrencidir. Araştırmada veri toplamak amacıyla;? Araştırmada veri toplamak amacıyla;? Bilimsel yaratıcılık Ölçeği kullanılmıştır. Testte sorular alışılmadık kullanımlar, problemi keşfetme, ürün geliştirme, bilimsel hayâl gücü, problem çözümü, fen deneyi ve ürün tasarımı konularıyla ilgilidir. Genel olmayan kullanımlar, problemi bulma, ürün geliştirme, bilimsel hayal kurma, problem çözme, bilimsel deney yapma ve ürün tasarlama özelliklerini ölçen Bilimsel yaratıcılık ölçeğinin Cronbach α? güvenirlik katsayısı 0.89 olarak bulmuştur. Ölçek, bilimsel yaratıcılığı;? akıcılık, esneklik ve özgünlük açısından değerlendirmektedir. Uygulama toplamda 10 hafta sürmüştür. İlk hafta bilimsel yaratıcılık ön testi uygulanmıştır. Sonraki 8 hafta sorgulama temelli fen etkinlikleri uygulanmış ve son hafta bilimsel yaratıcılık son testi uygulanmıştır. Verileri değerlendirmek için SPSS 15.0 istatistik programı kullanılacaktır. Öğrencilerin bilimsel yaratıcılık düzeyleri ve cinsiyetleri ve sınıf düzeyleri bakımından farklılık olup olmadığını ve farklılıkların hangi gruplar lehine olduğunu belirlemek amacıyla SPPS istatistik programı kullanılarak verilerin;? Mann Withney U testi, aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları yapılacaktır. Analizler sonucuna göre bulgular ve konuyla ilgili gelecekte yapılması planlanan sonraki çalışmalara önerilerde bulunulacaktır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45914
ISBN: 9789756992845
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SORGULAMADAN YARATICILIĞA.pdf48.84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.