Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45915
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKahraman, Nazan-
dc.contributor.authorYecan, Esra-
dc.date.accessioned2022-12-16T12:02:42Z
dc.date.available2022-12-16T12:02:42Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.isbn9789756992845-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45915-
dc.description.abstract21. yüzyılda yaşamamıza rağmen bu yüzyılı nasıl yaşamamız gerektiğinin kesin bir cevabı bulunmamakla birlikte, yadsınamayan bir gerçeklik olan “teknoloji” ile yaşamımızın şekillendiği görülmektedir (Turan vd., 2016). Yaşadığımız çağa miyop bir bakış açısıyla bakmak yerine söz konusu çağa ayak uydurmak tercih edilen bir durumdur. Bu durum, eğitimde de geçerlidir. Bilginin büyük bir hızla üretildiği ve yayıldığı bu çağda eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalitesinin artması adına eğitim-öğretim ortamlarında teknoloji kullanımı kaçınılmaz bir durumdur. Eğitim dünyası için bu denli önemli olan teknolojinin daha geniş bir perspektiften ele alınmasında yarar vardır: Sosyokültürel bağlam. Robbins’e göre (2005) eğitim araştırmaları, sosyokültürel bağlamdan bağımsız değildir ve sosyokültürel bağlam;? en basit anlamda sosyal ve kültürel faktörlerin tümüdür (Baydar, 2011;? Tutar, 2012). Buna göre, öğretmenlerin inançları ve uygulamaları da sosyokültürel bağlamdan bağımsız şekilde değerlendirilemez (Mansour, 2013). Sosyo kültürel bağlam, farklı araştırmacılar tarafından “akrabalık, aile, cinsiyet, ekonomi, nüfus, normlar...” gibi farklı içeriklerde ve farklı sınıflandırmalarla ele alınmakla birlikte, “teknoloji” boyutu da bu bağlam içerisinde yer almaktadır (Mbiti, 1975;? Aytaç, 2006;? İşçi, 2007;? Tutar, 2012;? Özmenteş ve Adızel, 2017). Sosyokültürel bağlamda teknolojinin eğitimdeki rolünü irdelemek için kültür-eğitimteknoloji ilişkisi göz önünde bulundurulmalıdır. Yiğit’e göre (2014) teknoloji, Fen Bilimleri ile gerçek hayat arasında kurulan bir köprüdür. Bununla birlikte teknoloji ile soyut kavramların yer aldığı Fen Bilimleri dersinin anlaşılabilirliği sağlanabilir;? öğrenenlerin dikkati, motivasyonu ve ders başarısı arttırılabilir (Alakoç, 2003);? öğrenci aktif kılınabilir (Yiğit, 2014). Ayrıca teknolojinin eğitime entegresinde şüphesiz en etkili faktör öğretmenler olmakla birlikte geleceğin öğretmenlerini oluşturacak öğretmen adaylarının da belirleyici rolü üstlendiği söylenebilir. Bu çalışmada, sosyokültürel bağlamın bir bileşeni olarak bilgi ve iletişim teknolojilerinin, öğretmen adaylarının pedagojik inanç ve uygulamalarına etkilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof13. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi: bildiri özetleri kitabıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectfen eğitimien_US
dc.subjectsosyokültürel bağlamen_US
dc.subjectteknolojien_US
dc.subjectöğretmen adayıen_US
dc.titleSosyokültürel bağlamın bir bileşeni olarak teknolojinin, fen bilimleri öğretmen adaylarının pedagojik inanç ve uygulamalarına yansımasıen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeConference Object-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.04. Computer Education and Instructional Technology-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SOSYOKÜLTÜREL BAĞLAMIN BİR BİLEŞENİ OLARAK.pdf51.79 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.