Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45922
Title: | Origamiyle platonik oniki yüzlü oluşturma sürecinde gerçekleştirilen sorgulamalarla matematiksel ilişkilendirme | Authors: | Duatepe Paksu, Asuman Boz Yaman, Burçak |
Keywords: | origami platonik cisim matematiksel sorgulama ilişkilendirme |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | Kâğıdın icadıyla başlangıçta sadece toplumda zengin bir kesimin dini ritüellerinde ya da sosyal ilişkilerinde kullandığı bir etkinlik iken kâğıdın kullanımının yaygınlaşmasıyla halk tarafından da kullanılmaya hatta okullarda ders olarak okutulmaya başlanmıştır (Hatori, 2011). Avrupa’da eğitim alanında origami yardımıyla el becerilerinin geliştirilmesi, matematiksel uygulamaların özellikle geometri becerisinin geliştirilmesi ilk olarak Almanya'da açılan bir okul öncesi eğitimi kurumunda kullanıldığı gözlemlenmiştir. Alman eğitimci Friedrich Froebel 1841'de, “çocuk bahçesi” anlamına gelen kindergarten'i kurduğunda, bu kurumların oyunlarla çocukların kendilerini geliştirebilecekleri ve dış dünyayı öğrenebilecekleri bir yer olacağını ifade etmiştir. Oyun setleri üzerine eğitimlerini gerçekleştiren Frobel’in oyun setlerinden biri de origamidir. Giderek yaygınlaşan origami bir hobi etkinliği olmanın yanı sıra eğitimde, sanatta, mimaride ve teknolojide kullanılan bir araç olmuştur. Eğitim alanında ise özellikle matematik ve geometri öğretimi süreçlerinde etkin olarak kullanılan origaminin uzamsal düşünme becerisini (Arıcı ve Aslan-Tutak, 2015), matematiğe yönelik olumlu tutumu (Tubis ve Mills, 2006) ve başarıyı (Pearl, 2008) arttırdığı gözlemlenmiştir. Origaminin matematik derslerinde kullanımında, düşündürücü soruların sorulması ve matematiksel kavramların incelenmesi gerekliliğinin altını çizen Sze (2005), öğretmenlerin origami temelli dersler yaparken matematiksel terminoloji ve üst düzey düşünme becerilerini tetikleyici soruları kullanmalarının gerekliliğinden bahsetmiştir. Bu posterin başlıca amacı;? origami kullanarak düzgün onikiyüzlünün katlanmasını açıklamak, katlama aşamalarında matematiğin farklı alanlarına ilişkin nasıl sorgulamalar gerçekleştirebileceğini ortaya koymaktır. Sorgulamalar özellikle matematiksel süreç becerisi olan ilişkilendirmeye odaklanmıştır. Matematiğin farklı alanlarına ait kavramlar, işlemler ve fikirler arasında ilişkiler kurabilmek matematiksel anlamanın önemli belirteçlerindendir. Öğretim programlarına yönelik kaynaklar sınıflarda matematiksel ilişkilendirmeler yapılmasının önemini vurgulamakta ve ilişkilendirmelerin öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini desteklediğini ifade etmektedir (CCSSI, 2010;? NCTM, 2000;? MEB 2017). Posterde açıklanacak katlama aşamalarındaki sorgulamalar öncelikle öğrencilerin değinilen konulara ilişkin sağlam bilgiler edinmelerini sağlayabilir. Bunun yanında öğrencilerin matematiği ayrık konuların toplamı olarak değil kendi içinde ilişkiler içeren bir bütün olarak görmelerine olanak verecektir. Poster sunumu sırasında izleyicilere katlama aşamaları gösterilecektir. Bunun yanı sıra katlama sürecinde yapılacak sorgulamalar üzerinde tartışılacaktır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45922 | ISBN: | 9789756992845 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ORİGAMİYLE PLATONİK ONİK.pdf | 61.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.