Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45924
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇontay, Emine Gaye-
dc.date.accessioned2022-12-19T11:53:46Z
dc.date.available2022-12-19T11:53:46Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.isbn9789756992845-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45924-
dc.description.abstractMatematik standartlarında belirtildiği, matematik yöntemleri kitaplarında, hizmet içi eğitim seminerlerinde önerildiği üzere manipülatiflerin kullanımı matematik öğretiminin temelinde yer almaktadır. Manipulatif (somut) materyaller soyut matematiksel fikirlerin açık ve somut biçimde yansıtılması için tasarlanmış objelerdir. Bu materyaller, soyut matematik kavramlarla somutlaştırılmış olan resimler ve objeler gibi bu amaç için oluşturulmuş matematik araç-gereçlerini ve gerçek hayat nesnelerini içerirler. Görsel ve elle tutulur oldukları için öğrenenlerin pratik deneyimler kazanmalarını sağlarlar, matematiğin öğretilmesini ve öğrenilmesini eğlenceli hale getirerek öğrencilerin matematiksel öğrenme ile meşgul olmalarını hızlandırırlar. Bu materyallerin etkin biçimde manipüle edilmesi öğrenenlerin soyut kavramların zihinsel manipülasyonlar yapmalarını ve görsel dağarcıklarının gelişmesini sağlar. Dolayısıyla matematik öğretiminde kullanımları oldukça yararlıdır (Moyer, 2001;? Van de Walle, 2007). Alanyazında da bir çok çalışma (Gökmen, Budak ve Ertekin, 2015, Kablan, Topan ve Erkan, 2013, Kutluca ve Akın, 2013, Moyer, 2001, Pişkin Tunç, Durmuş ve Akkaya, 2012) matematik öğretiminde ve daha özel olarak geometride (Toptaş, 2008, Yolcu ve Kurtuluş, 2010) somut materyal kullanımının önemine vurgu yapmaktadır. MEB (2018), matematik dersi öğretim programının uygulanmasında dikkat edilecek hususları açıklarken, yeni kavramların öğretilmesinde olabildiğince çok ölçüde somut materyaller kullanılmasının gerekliliğine vurgu yapmıştır. Bu materyallere örnek olarak sayı kartları, onluk bloklar, hatta basit günlük materyallerden elde edilecek modeller sayılabilir. Bu programda kazanımların içerisinde geometri alanında sıklıkla somut materyaller ve modellerle yapılacak çalışmalara ve etkinliklere yer verilmesi gerektiği belirtilmiştir. Matematik öğretiminde kullanımı oldukça yararlı görülen somut materyallerin (Van de Walle, 2007) öğretmenler tarafından da kullanılmasının yararlı olduğu düşünülmektedir. Dolayısıyla geleceğin öğretmenleri olarak görülen matematik öğretmeni adaylarının da somut materyaller konusunda gelişmelerinin yararlı olduğu söylenebilir. Bu çalışmada, matematik öğretmeni adaylarının yağlı kâğıt kullanarak geliştirdikleri etkinlikler belirli geometri kazanımlarıyla ilişkilendirilerek poster olarak sunulacaktır. Bu etkinliklerde öğretmen adaylarının bağlantı kurdukları kavramlar ve kazanımlar ayrıntılı olarak açıklanacak, ilgili kavramlar arasındaki matematiksel ilişkiler öğrenenlerin kavramsal anlamalarına yönelik olarak tartışılacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof13. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi: bildiri özetleri kitabıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsomut materyalleren_US
dc.subjectortaokul matematik öğretmeni adayıen_US
dc.subjectyağlı kağıt etkinliklerien_US
dc.titleGeometride yağlı kâğıt kullanarak tasarlanan etkinlik sürecien_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GEOMETRİDE YAĞLI KÂĞIT KULLANARAK.pdf60.04 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

268
checked on May 27, 2024

Download(s)

124
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.