Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45936
Title: | Türkçe organ adlarının öğretiminde tekerlemelerin yeri | Other Titles: | Place of rhymes in teaching the Turkish organ names | Authors: | Nalbant, Mehmet Vefa | Keywords: | Tekerleme organ adları anlam bilimi metafor (nursery) rhyme organ names semantic metaphor |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | Çocukların dil gelişiminde oyunların büyük önemi vardır. Özellikle bu oyunlar sırasında dile getirilen tekerlemeler, kafiyeli, secili olmaları ve bunlardan kaynaklanan ahenkleri dolayısıyla kolay öğrenilebilmeleri sayesinde çocuğun sözcük hazinesinin gelişmesine katkıda bulunurlar. Bu tekerlemelerde yer alan anlam olayları ise çocuğun anlam dünyasının gelişmesine olanak sağlar. Bu bildirinin sınırları içerisinde organ adlarının öğretimini hedef aldığını düşündüğümüz bazı tekerlemelerdeki anlam olayları üzerinde durulmuştur. Games have a great importance in the development of children's language. İn this game have got a rhyming and alliterative rhymes. Rhymes can learn and easy looks particularly harmonious. In this way, contribute to the development of the child's vocabulary. Located meaning of the events in these rhymes provide opportunities to expand the child's sense of the world. In the confines of this report, focused on teaching bodies name rhymes meaning events in the target area. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/45936 | ISBN: | 978-975-6992-66-1 |
Appears in Collections: | Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Türkçe Organ Adlarının Öğretiminde.pdf | 615.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
92
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
130
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.