Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKocaalan, Mehmet Levent-
dc.date.accessioned2022-12-21T10:41:40Z
dc.date.available2022-12-21T10:41:40Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.isbn978-975-6992-66-1-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45941-
dc.description.abstractDünya nüfusunun yaklaşık olarak %10’unu [600 milyon insanı] meydana getiren engelliler, özellikle eğitim, istihdam, kamu hizmetleri, ulaşım, iletişim, eğlenme, dinlenme olanakları, örgütlenme ve sağlık hizmetleri gibi alanlarda bir takım ayrımcı/dışlayıcı tutum ve davranışlara maruz kalan bir önemli bir ‘sosyal kategori’ olarak nitelendirilmektedir. (Özgökçeler vd, 2010). Bu nedenle engellilerin istihdamı genelde kuruluşların destek hizmetlerinde pasif işlerde gerçekleştirilmektedir. Engelliler yaşamda dezavantajlı doğarlar. Bu dezavantaj onlara sağlanacak olanakların yetersizliği ile daha da güçleşir. Özellikle Zihinsel engelliler için hem bireyi kendisi hem de ailesi bakımından daha da güçtür. Zihinsel engelliler, eğitim çağından çıktıktan sonra, herhangi bir yerde istihdam edilmesi güç olmaktadır. Bu bireylerin kendi psikolojik ve sosyal yaşamı oldukça sıkıntılıdır. Bu aileye de yansır. Bu nedenle zihinsel engellilerin yapabilecekleri işlerde istihdam edilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı zihinsel engelli bireylere istihdam yaratılmasını sağlamaktır. Bu çalışmada zihinsel engelli bireylere istihdam yaratıcı olanakları gözden geçirilmesi üzerinde durulacaktır. Bu projede, zihinsel engelli bireylerin sosyal ortama katılması, ruhsal olarak kendilerini iyi hissetmesi, maddi kazanç oluşturulması ve ailenin çocuklarına sağlanan bu olanaklardan dolayı daha mutlu olması hedeflenmiştir. Yukarıda sözü edilen yararların sağlanmasında ve zihinsel engellilerin yapabilecekleri bağlamında düşünüldüğünde, en uygun istihdam alanının kafe işletmeciliği olacağı düşünülmüştür. Bu çerçevede, bir zihinsel engellilerin çalıştığı bir kafe projesi geliştirilmiştir. Denizli Belediyesi ve Pamukkale Üniversitesi tarafından koordine edilen Down Sendromlu bireylerin çalışma hayatına kazandırılması amacı ile “Gülen Yüzler” isimli bir “Down Kafe” formatında proje tasarlanmıştır. Bu proje kapsamında, IQ seviyesi 60-80 arasında olan 14 adet down sendromlu yaşı 18’den büyük olan down sendromlu kişiler seçilmiştir. 7 adet üniversite öğrencisi seçilerek, gerekli eğitimleri verilmiş ve 1 öğrenci 2 engellinin servis, kişisel problem, motivasyon ve iletişim problemlerinden sorumlu olacak şekilde eğitimleri verilmiştir. Ayrıca engelli ailesi de projeye dâhil edilerek, haftada 1 gün en iyi yaptıkları pasta-börek-kek konularının birinde ürün yapmaları istenecek ve projede aktif olarak katılmaları sağlanacaktır. Down sendromlu bireylerin el hareket yetenekleri sınırlı olduğu için, servis için özel aparatlar yaptırılacaktır. Bu proje ile uygun sistem kurulduğu takdirde, engelli bireylerin piyasa şartlarında rekabet edebilir işlerde çalışabilecekleri ispatlanacaktır. Bu projenin yer seçiminde, üniversite ve lise çevresinin yoğun olmasına özen gösterilecektir. Aynı zamanda, yapılacak pazarlama ve tanıtım çalışması ile, sürekli bir müşteri kitlesinin oluşturulması sağlanacaktır. Böylece zihinsel engelli bireylerin sürekli bir işte çalışarak, çalışıp para kazanmanın ve yaşadığı evde tüketen değil, eve katkıda bulunan birey olma özgüvenini sağlayacak bir sistem kurulacaktır.en_US
dc.description.abstractIn approximately 10% of the world's population [600 million people] that constitute disabilities, especially in education, employment, public services, transportation, communications, entertainment, recreation facilities, a number of areas such as health care organizations and non-discriminatory / exclusionary attitudes and behaviors exposed an important 'social category' are referred to as. (ÖZGÖKÇE et al, 2010). Therefore, employment of people with disabilities in jobs typically performed passive support services organizations. Disadvantaged people in life are born with disabilities. This disadvantage can be especially difficult by the paucity of facilities to be provided to them. Both for himself and his family members, especially in terms of mentally handicapped even more difficult. People with intellectual disabilities, education after the age, it is difficult to be employed anywhere. Their psychological and social life of these individuals is very distressing. This is reflected in the family. For this reason, it is important to employ people with mental disabilities in jobs they can do. The aim of this study is to create employment for individuals with intellectual disabilities. In this study, individuals with intellectual disabilities review will focus on the creative possibilities of employment. In this project, the social environment of individuals with intellectual disabilities to participate spiritually, to feel good about themselves, their children and their families are provided the opportunities for the creation of financial gain is intended to be more than happy. The above mentioned benefits and mental disabilities can make in the context of ensuring the proper operation of cafe area was thought to be employed. In this context, the project is developed in a cafe working with mental disabilities. This project is coordinated by the Pamukkale University and a partner Denizli Municipality. The working life of individuals with Down syndrome in order to gain the "Smiling Faces" is a "Down Kafe" format, designed the project. Under this project, the IQ level of 60-80 range and age level is greater than 18 with Down syndrome, Down syndrome, 14 individuals were selected. 7 college student chosen given the necessary training and the first two disabled student services, personal problems, motivation, education, and communication problems are to be responsible for. Also included in the project's family was disabled, 1 day a week in one of the best product they will be asked to issues of pie, cake, pastry, and will actively participate in the project. Used motor skills for individuals with Down syndrome is limited, the service shall be performed special apparatus. With this project, the system is installed, if appropriate, individuals with disabilities to work in jobs will be evidenced competitive market conditions. This project is located in the selection of college and high school will be taken to be a busy environment. Also, to do with marketing and promotional work, and ensuring a steady customer group. Thus, individuals with mental retardation working in permanent jobs, work at home make money, and does not consume his home, established a system to provide confidence to the individual contributorsen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofI. Uluslararası sosyal bilimler araştırmaları kongresi: bildirileren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDown Sendromuen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectGülen Yüzleren_US
dc.subjectDown Syndromeen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectSmiling Facesen_US
dc.titleDown sendromlu kişilerin girişimcilik vaka çalışması gülen yüzleren_US
dc.title.alternativeEntrepreneurship case study of individuals with down syndrome smiling facesen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeConference Object-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept32.07. Administration and Organization-
Appears in Collections:Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Down Sendromlu Kişilerin Girişimcilik.pdf675.36 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

358
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

294
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.