Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45950
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKayhan, Hüseyin Cahit-
dc.contributor.authorKayhan, Rukiye-
dc.contributor.authorSıcak, Ayşe-
dc.date.accessioned2022-12-22T06:54:47Z
dc.date.available2022-12-22T06:54:47Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.isbn978-975-6992-66-1-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45950-
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretmen kavramına yönelik metaforlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Türkiye’de, metafor araştırmalarında, eğitim ile ilgili temel kavramları içeren bir çok çalışma mevcuttur; Bunlar, Öğrenci, öğretmen kavramı, meslek olarak öğretmenlik, Öğrenme kavramı, okul kavramı, okul müdürü (yönetici) kavramı, Müfettişlik kavramı, veli eğitimi ve okula başlama, bilgi kavramı şeklindedir. Araştırmanın katılımcıları 42 İlköğretim matematik Öğretmen adayıdır. Veriler“Öğretmen …………………………………… dır.” şeklinde bir ifadenin yer aldığı veri toplama aracı kullanılarak toplanmıştır. Araştırma, felsefi bakış açısı yönüyle nitel bir araştırmadır ve verilerin analizinde içerik analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının “Öğretmen” kavramına ilişkin zihinsel modellerini yansıtan ifadelerinde 11 farklı metaforla karşılaşılmıştır. Öğretmen adaylarının ifadelerinde en sık tekrar edilen vurgu rehberlik üzerine olmuştur. Bu durum, öğretmen ve öğretmende bulunması gereken nitelikler açısından değerlendirildiğinde ilgili bölümün üstlendiği misyonu yerine getirme adına doğru yolda olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis research has been conducted in order to determine prospective primary mathematics teachers’ metaphors about the teacher concept. In Turkey there are various studies on fundamental concepts related to education, these are the concepts of student, teacher, school, school principle (administrator), inspector, parent education and school starting age, knowledge. The participants of the study are 42 prospective primary mathematics teachers. The data is gathered by means of an instrument that contains an expression like “Teacher is .......... ..........................” The study is qualitative from the philosophical perspective and content analysis is used to analyse the data. As a result of the study 11 different metaphors are found in their expressions that reflect their mental models related to the concept of “Teacher”. The guidance is the most encountered word in prospective teachers’ expresions. This result shows that when it is considered in the light of the qualities that a teacher should posses, their department is on the right track in accomplishing its mission.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofI. Uluslararası sosyal bilimler araştırmaları kongresi: bildirileren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectMatematik Öğretmen Adayıen_US
dc.titleI?lköğretim matematik öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına yönelik metaforlarıen_US
dc.title.alternativePrimary mathematics teachers’ methapors abaut the teacher concepten_US
dc.typeOtheren_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeOther-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının.pdf658.78 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.