Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48042
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtan, Abdullah-
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:31:25Z-
dc.date.available2023-01-09T21:31:25Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1300-8889-
dc.identifier.issn2147-5202-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15285/maruaebd.845941-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/441128-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48042-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 5-6 yaş çocuklarında psikolojik iyi oluş hakkında bütüncül bir bakış açısı sunan bir model önermek ve bu model temelinde geçerli, güvenilir, kapsamlı ve kullanışlı bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu doğrultuda amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 1226 çocuk üzerinde madde analizleri, açımlayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizleri; 616 çocuk üzerinde ise doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Ölçeğinin ölçüt geçerliği Mayr ve Ulich (2009) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması Durmus?og?lu Saltalı, Erbay, Işık ve İmir (2018) tarafından gerçekleştirilen Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojk Sağlamlık Ölçeği (PERİK) ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre 5/6 Yaş Çocukları İçin Psikolojik İyi Oluş Ölçeği fiziksel sağlık, düşük içselleştirme, düşük dışsallaştırma, öz düzenleme, sosyal yetkinlik-girişkenlik, bilişsel yetkinlik, değer davranışları, psikolojik dayanıklılık ve yaşam doyumu olmak üzere 9 alt boyuttan oluşmaktadır. DFA sonucunda bazı uyum indekslerinin değerleri ise ?2/sd = 2.0035, RMSEA = 0.040, SRMR = 0.052, NFI = 0.91, TLI = 0.95, CFI = 0.95 ve IFI = 0.95 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ölçeğin psikometrik özelliklerinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Araştırmada elde edilen bulgular tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectölçek geliştirmeen_US
dc.subjectÇocuklarda psikolojik iyi oluş modelien_US
dc.subjectgeçerlik ve güvenirliken_US
dc.titleÇocuklarda Psikolojik İyi Oluş: Bir Model Önerisi ve Ölçek Geliştirme Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.15285/maruaebd.845941-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid441128en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (15).pdf532.11 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

214
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.