Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48078
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Gülten-
dc.contributor.authorÖztürk, Cemil-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:31Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2148-4929-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-835557-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/455713-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48078-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ekonomi okuryazarı vatandaş yeterliklerini belirlemektir. Tarama modeliyle yürütülen araştırmanınkatılımcılarını ekonomi ve sosyal bilgiler alan uzmanları ile sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplamatekniği olarak Delphi tekniğinin kullanıldığı bu çalışmada dört Delphi turu ile ekonomi okuryazarı vatandaş yeterliklerininiçeriği ve bu içerik üzerinde uzlaşılan yeterlikler belirlenmiştir. Dört tura sırasıyla 71, 34, 48 ve 23; toplamda ise 116 farklıkatılımcı dahil olmuştur. Turlarda araştırmacı tarafından düzenlenen anketler kullanılmıştır. Dört turun sonucunda bilgi,beceri ve tutum/değerler olmak üzere üç temel yeterlik alanında farklı temalar altında bir yeterlikler çerçevesi ortayaçıkmıştır. Ekonomi bilgisi alanı on dört alt boyutu içermektedir. Beceriler boyutu on üç alt beceri boyutunu içermektedir.Tutum/değerler boyutu ise on dokuz tutum/değeri içermektedir. Ekonomi okuryazarlığının kapsamını oluşturan bu üç temelboyutun yanı sıra katılımcılar ekonomi okuryazarlığının genel kültürle de bağlantısını vurgulamış ve ekonomi okuryazarınınbilgi sahip olması gereken genel kültür alanlarını belirtmişlerdir. Bu durum, ekonomi okuryazarlığına, mevcut çerçevelerdeolduğundan daha bütünsel bir bakış açısı sunulduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonuçları, vatandaşlık yetkinlikleri veekonomi eğitimi ile program geliştirme çalışmalarına etkileri açısından tartışılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEkonomi okuryazarı vatandaşlık yeterliklerinin belirlenmesi üzerine bir delphi çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage704en_US
dc.identifier.endpage731en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2021.21.62826-835557-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid455713en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.17240-aibuefd.2021.21.62826-835557-1429883.pdf545.72 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

32
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.