Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48110
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAltunbaşak, Merve-
dc.contributor.authorMerç, Ati-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:34Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1304-4796-
dc.identifier.issn2146-2844-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18026/cbayarsos.1096262-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1135372-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48110-
dc.description.abstractBu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının yaşadıkları matematik kaygısı ve problem çözmeye ilişkin inançları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla yürütülmüş ve nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın evrenini eğitim fakültelerinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Örneklem amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada ‘’Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö), Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnanç Ölçeği (M-PÇİÖ)’’ uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Ulaşılan bulgular sonucunda matematik kaygısı ile cinsiyet arasında bir ilişki bulunurken yaş ve sınıf değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki görülmemiş ve (MKÖ-Ö) ile (M-PÇİÖ) alt ölçekleri arasında anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Kaygısıen_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenien_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kaygıları ve Problem Çözmeye İlişkin İnançlarının İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage197en_US
dc.identifier.endpage222en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.18026/cbayarsos.1096262-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1135372en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.11. Special Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-15T101029.907.pdf736.8 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.