Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48110
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Altunbaşak, Merve | - |
dc.contributor.author | Merç, Ati | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:34Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:34Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 1304-4796 | - |
dc.identifier.issn | 2146-2844 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1096262 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1135372 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48110 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının yaşadıkları matematik kaygısı ve problem çözmeye ilişkin inançları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla yürütülmüş ve nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın evrenini eğitim fakültelerinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Örneklem amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada ‘’Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö), Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnanç Ölçeği (M-PÇİÖ)’’ uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Ulaşılan bulgular sonucunda matematik kaygısı ile cinsiyet arasında bir ilişki bulunurken yaş ve sınıf değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki görülmemiş ve (MKÖ-Ö) ile (M-PÇİÖ) alt ölçekleri arasında anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik Kaygısı | en_US |
dc.subject | Problem | en_US |
dc.subject | Problem Çözme | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmeni | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kaygıları ve Problem Çözmeye İlişkin İnançlarının İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 197 | en_US |
dc.identifier.endpage | 222 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18026/cbayarsos.1096262 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1135372 | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.11. Special Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-15T101029.907.pdf | 736.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.