Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48182
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.contributor.authorÇınar, Deniz Baransel-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:43Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2148-6999-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21666/muefd.1014939-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/514530-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48182-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin yönetimsel yaklaşımları ile okul farkındalığı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Denizli ili merkez ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarında halen görev yapmakta olan 424 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri aritmetik ortalama, standart sapma, Spearman Korelasyon analizi ve basit ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmanın sonucunda, okul müdürlerinin daha çok Y kuramı yönetim anlayışını benimsedikleri ve öğretmenlerin okul farkındalığına ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Okul müdürlerinin X kuramı yönetim anlayışı ile okul farkındalığı arasında negatif yönlü, orta düzeyde anlamlı bir ilişki; Y kuramı yönetim anlayışı ile okul farkındalığı arasında pozitif yönlü, orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Yapılan regresyon analizleri hem X hem de Y kuramı yönetim anlayışlarının, okul farkındalığının anlamlı birer yordayıcıları olduğunu ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectY kuramıen_US
dc.subjectOkul farkındalığıen_US
dc.subjectX kuramıen_US
dc.subjectokul müdürüen_US
dc.subjectöğretmen schoolmasteren_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleOkul Müdürlerinin Yönetim Yaklaşımları ileOkul Farkındalığı Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage158en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.21666/muefd.1014939-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid514530en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T160450.749.pdf907.44 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.