Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48183
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nayır, Funda | - |
dc.contributor.author | Taşkın, Pelin | - |
dc.contributor.author | Çetin, Saadet Kuru | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:43Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:43Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2148-6999 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21666/muefd.675122 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/400514 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48183 | - |
dc.description.abstract | Son yıllarda özellikle teknoloji alanındaki değişimin hızı şaşırtıcı bir şekildeartmaktadır. Teknolojik değişimlerin ortaya çıkardığı toplumsal yapı, eğitim alanınıda etkilemekte, okulların, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin rolleri yenidenincelenen bir konu haline gelmektedir. Bu araştırmanın amacı, eğitim örgütlerinindeğişimlere ayak uydurmaları çerçevesinde okul yöneticilerinin bu teknolojikyeniliklerden ya da değişimlerden haberdar olma durumlarını ortaya koymaktır.Araştırmanın çalışma grubunu resmi okullarda görev yapan ve araştırmaya katılmayagönüllü 32 okul yöneticisi, okul müdürü ve müdür yardımcılarından oluşmaktadır.Araştırmanın sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin tarihsel süreç içerisindekideğişimlere ve endüstri kavramları olan endüstri 1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0 ve toplum 5.0kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olmadıkları, araştırmaya katılan okul yöneticilerininçoğunun okullarında teknoloji temelli sınıfların olmadığı ortaya çıkmıştır.Araştırmada ortaya çıkan bir başka sonuç ise okul yöneticilerinin bir kısmınınteknolojiyi eğitimin tamamlayıcı bir öğesi olarak görmeleri, bir kısmının dateknolojinin eğitimi olumsuz yönde etkileyeceğini düşünmeleridir. Araştırmabulgularında son olarak okul yöneticilerinin öğretmenlerin teknolojiyi takip etmedeöğrencilerden geri kaldığını düşündüğü görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okul Yöneticilerinin Eğitimde Değişime İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 12 | en_US |
dc.identifier.endpage | 23 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21666/muefd.675122 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 400514 | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (1).pdf | 487.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
28
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.