Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48183
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNayır, Funda-
dc.contributor.authorTaşkın, Pelin-
dc.contributor.authorÇetin, Saadet Kuru-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:43Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:43Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2148-6999-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21666/muefd.675122-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/400514-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48183-
dc.description.abstractSon yıllarda özellikle teknoloji alanındaki değişimin hızı şaşırtıcı bir şekildeartmaktadır. Teknolojik değişimlerin ortaya çıkardığı toplumsal yapı, eğitim alanınıda etkilemekte, okulların, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin rolleri yenidenincelenen bir konu haline gelmektedir. Bu araştırmanın amacı, eğitim örgütlerinindeğişimlere ayak uydurmaları çerçevesinde okul yöneticilerinin bu teknolojikyeniliklerden ya da değişimlerden haberdar olma durumlarını ortaya koymaktır.Araştırmanın çalışma grubunu resmi okullarda görev yapan ve araştırmaya katılmayagönüllü 32 okul yöneticisi, okul müdürü ve müdür yardımcılarından oluşmaktadır.Araştırmanın sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin tarihsel süreç içerisindekideğişimlere ve endüstri kavramları olan endüstri 1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0 ve toplum 5.0kavramlarına ilişkin bilgi sahibi olmadıkları, araştırmaya katılan okul yöneticilerininçoğunun okullarında teknoloji temelli sınıfların olmadığı ortaya çıkmıştır.Araştırmada ortaya çıkan bir başka sonuç ise okul yöneticilerinin bir kısmınınteknolojiyi eğitimin tamamlayıcı bir öğesi olarak görmeleri, bir kısmının dateknolojinin eğitimi olumsuz yönde etkileyeceğini düşünmeleridir. Araştırmabulgularında son olarak okul yöneticilerinin öğretmenlerin teknolojiyi takip etmedeöğrencilerden geri kaldığını düşündüğü görülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Eğitimde Değişime İlişkin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.21666/muefd.675122-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid400514en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (1).pdf487.65 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.