Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48185
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMamur, Nuray-
dc.contributor.authorTekin Karagöz, Ceren-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:43Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2148-6999-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21666/muefd.959628-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/514537-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48185-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, COVİD-19 salgın sürecinde öğretmenlerin çevrimiçi ortamlarda yürüttükleri görsel sanatlar dersine yönelik deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından “bütüncül tek durum” deseninde yapılandırılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Milli Eğitim Bakanlığı okullarında ve okul dışı öğrenme kurumlarında görev yapan toplam 30 görsel sanatlar öğretmenidir. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları; uzaktan eğitimin başlangıçta öğretmenleri çevrim içi ortamda uygulama içerikli bir dersi yürütme, ders akışını planlama, öğrenciyi derse motive etme ve katılımı sağlama, öğrenciyi izleme ve değerlendirme gibi süreçlerde zorladığını ancak zamanla öğretmenlerin dijital yetkinlikleri geliştirmeye yönelik aldıkları eğitimlerle kendilerini güçlendirdiklerini ve ders süreçlerini daha verimli hale getirdiklerini göstermektedir. Bazı öğrencilerde teknolojik alt yapı ve internete erişimden kaynaklı eksiklikler öğretmenler için dersi yürütme ve sınıfında eşitliği sağlama konusunda en temel sorun olmuştur.Öte yandan uzaktan eğitim dijital sanat üretim yaklaşımlarını ve bilgi temelli sanatsal içeriğin aktarımını destekleme, müze içeriklerine erişimin ve ders sürecine aktarımın kolaylaşması, sanat dünyası ile deneyim paylaşımının artması, öğrencinin bireyselliğini destekleme bağlamında görsel sanatlar eğitimine katkı sunma potansiyeline sahip olarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectçevrimiçi öğrenme ortamlarıen_US
dc.subjectuzaktan eğitimen_US
dc.subjectgörsel sanatlar eğitimien_US
dc.subjectPandemi visual art educationen_US
dc.titleCOVID-19 Salgın Sürecinde Görsel Sanatlar Öğretimi: Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Deneyimleri Üzerine Bir Durum Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.21666/muefd.959628-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid514537en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
file2901188672167168285.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.