Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48200
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aldemir Fırat, Özgül | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:45Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:45Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5606 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5606 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.23863/kalem.2022.230 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1127871 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48200 | - |
dc.description.abstract | Gelişimsel yetersizliği olan bireylere gereksinimleri olan hedef becerilerin öğretimi sürecinde etkili yöntemlerin kullanması önemlidir. Etkili yöntemlerle bireylere öğre- tim sunulması sürecinde uygulamacılar birebir öğretim düzenlemesini ve küçük grup öğretim düzenlemesini kullanabilmektedirler. Alanyazında küçük grup öğretim dü- zenlemesinin, birebir öğretim düzenlemesine kıyasla bazı avantajlarının olduğu belir- tilmektedir. Küçük grup öğretim düzenlemesinde bireyler gözleyerek öğrenme fırsa- tına sahip olabilmektedirler. Bu makalede zincirleme becerilerin öğretimi sürecinde küçük grup öğretim düzenlemesinin kullanıldığı ve gözleyerek öğrenmeye ilişkin planlamanın yapıldığı araştırmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında ulaşılan araştırmalar kapsamlı bir şekilde analiz edilmiş ve “tek-denekli araştırmalar niteliksel ölçütleri” açısından değerlendirilmiştir. İncelenen araştırmalar sonucunda küçük grup öğretim düzenlemesinin gelişimsel yetersizliği olan bireylerin zincirleme becerileri edinmelerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca bu araştırmalarda grup üyelerinin gözleyerek diğer grup üyelerinin becerilerini de öğrendikleri belirlenmiştir. Bu bağlamda elde edilen bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılarak uygulamacılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Küçük Grup Öğretim Düzenlemesiyle Zincirleme Beceri Öğretiminin Yapıldığı Araştırmaların İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 283 | en_US |
dc.identifier.endpage | 311 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.23863/kalem.2022.230 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1127871 | en_US |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.11. Special Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-13T161025.365.pdf | 530 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
114
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.