Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAldemir Fırat, Özgül-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:45Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2146-5606-
dc.identifier.issn2146-5606-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.23863/kalem.2022.230-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1127871-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48200-
dc.description.abstractGelişimsel yetersizliği olan bireylere gereksinimleri olan hedef becerilerin öğretimi sürecinde etkili yöntemlerin kullanması önemlidir. Etkili yöntemlerle bireylere öğre- tim sunulması sürecinde uygulamacılar birebir öğretim düzenlemesini ve küçük grup öğretim düzenlemesini kullanabilmektedirler. Alanyazında küçük grup öğretim dü- zenlemesinin, birebir öğretim düzenlemesine kıyasla bazı avantajlarının olduğu belir- tilmektedir. Küçük grup öğretim düzenlemesinde bireyler gözleyerek öğrenme fırsa- tına sahip olabilmektedirler. Bu makalede zincirleme becerilerin öğretimi sürecinde küçük grup öğretim düzenlemesinin kullanıldığı ve gözleyerek öğrenmeye ilişkin planlamanın yapıldığı araştırmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında ulaşılan araştırmalar kapsamlı bir şekilde analiz edilmiş ve “tek-denekli araştırmalar niteliksel ölçütleri” açısından değerlendirilmiştir. İncelenen araştırmalar sonucunda küçük grup öğretim düzenlemesinin gelişimsel yetersizliği olan bireylerin zincirleme becerileri edinmelerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca bu araştırmalarda grup üyelerinin gözleyerek diğer grup üyelerinin becerilerini de öğrendikleri belirlenmiştir. Bu bağlamda elde edilen bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılarak uygulamacılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKüçük Grup Öğretim Düzenlemesiyle Zincirleme Beceri Öğretiminin Yapıldığı Araştırmaların İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage283en_US
dc.identifier.endpage311en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.23863/kalem.2022.230-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1127871en_US
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.11. Special Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T161025.365.pdf530 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.