Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48210
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İvrendi, Asiye | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:47Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:47Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2564-7601 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202042208 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/511810 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48210 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 5-6 yaş çocuklarının okula hazır oluş düzeyleri ile yürütücü işlev görevlerinde sergiledikleri performansları arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini 69 çocuk oluşturmuştur. Çocukların matematik, fen, ses, çizgi ve labirent alt boyutlarının ölçülmesiyle okula hazır oluş düzeyleri belirlenmiştir. Yürütücü işlev performanslarını belirlemek amacıyla çalışma belleği ve engelleyici kontrol becerilerine yönelik olan görevler kullanılmıştır. Veriler, Kendall’s tau-b korelasyon tekniği ve Mann Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, çocukların çizgi alt boyutu puanlarının engelleyici kontrol görevi ile; çizgi, matematik, ve labirent alt boyutu puanlarının çalışma belleği görevi ile ve fen, ses ve labirent puanlarının ise hem çalışma belleği hem de engelleyici kontrol performansını içeren görev ile ilişkili olduğunu göstermektedir. Çalışma belleği performansları yüksek olan çocukların matematik, çizgi ve labirent alt boyutu puanlarının, hem çalışma belleği hem de engelleyici kontrol performansları yüksek olan çocukların ise fen, ses ve labirent alt boyutlarından aldıkları puanlarının yüksek olduğu belirlenmiştir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okula Hazır Oluş ve Yürütücü İşlev Performansları Arasındaki İlişki | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 66 | en_US |
dc.identifier.endpage | 87 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24130/eccd-jecs.1967202042208 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 511810 | en_US |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (3).pdf | 348.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
66
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
10
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.