Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48215
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yıldırım, Leyla | - |
dc.contributor.author | Uçak, Esra | - |
dc.contributor.author | Gencer, Ayşe Savran | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:48Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:48Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24315/tred.778215 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1116336 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48215 | - |
dc.description.abstract | Son yıllarda sınıf içi konuşmalar alan yazında farklı adlarla kullanılmakta olup, çok fazla çalışılmaya başlanmıştır. Alan yazın incelendiğinde fen derslerinde konuşma üzerine yapılan araştırmalarda farklı kavramların kullanılmakta olduğu görülmektedir. Bunlar sınıf söylemi, sınıf konuşması, diyalojik öğretim, sınıf tartışması, keşifçi konuşma ve üretken konuşma kavramlarıdır. Araştırmada, belirlenen bu altı kavram ile 2009-2019 yılları arasında Web of Science, Eric, Ulakbim veri tabanında yayınlanan makaleler ile Ulusal Tez Merkezi’ndeki tezler taranmıştır. Araştırma sistematik bir derleme olup, bu kapsamda 87 çalışma araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada sınıf içi konuşmaların veri tabanlarına ve yıllara göre dağılımı, çalışma grubu, çalışma deseni, veri analizleri, çalışmalarda baz alınan konu dağılımları ve sonuçları ortaya konmuştur. Araştırmanın sonucunda; çalışmaların %65’i Web of Science, %24’ü Eric, %5’i Ulakbim veri tabanlarında, %6’sı ise Ulusal Tez Merkezi’nde yayınlanmıştır. Çalışmaların büyük bir çoğunluğu nitel araştırma anlayışına uygun olarak desenlenmiş olup, çalışma grubu olarak en çok fen bilgisi öğretmeni ve sınıfındaki öğrenciler seçilmiştir. Çalışmalarda büyük ölçüde nitel veri analizlerinden video ve söylem analizi kullanılmıştır. Çalışmalarda en çok ısı ve sıcaklık, yoğunluk, ses, madde, astronomi/yer bilimi, kuvvet ve hareket ile hücre konuları çalışılmıştır. Sosyobilimsel konulardaki yayınlarda ise, en çok çevre sorunları, yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları/santraller, evrim ve GDO konuları çalışılmıştır. Ayrıca çalışmada kullanılan yayınların sonuçlarına yönelik bulgular sunulmuştur | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sistematik derleme | en_US |
dc.subject | fen dersi | en_US |
dc.subject | sınıf içi konuşmalar. Systematic review | en_US |
dc.subject | science lesson | en_US |
dc.subject | in-class talks. | en_US |
dc.title | FEN DERSLERİNDE SINIF İÇİ KONUŞMALAR ÜZERİNE SİSTEMATİK BİR DERLEME | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1148 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1172 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24315/tred.778215 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1116336 | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (27).pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.