Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48216
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ogelman, Hülya Gülay | - |
dc.contributor.author | Demirci, Fatma | - |
dc.contributor.author | Güngör, Hande | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:48Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:48Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24315/tred.887072 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1117341 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48216 | - |
dc.description.abstract | Dijitalleşmenin gittikçe yaygınlaştığı günümüzde, bireylerin gelişiminde ve üretkenliğinde ihtiyaç duydukları becerilerin arasında dijital okuryazarlık önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bu beceriler, okul öncesi öğretmenlerin de sahip olması gereken beceriler arasındadır. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler doğrultusunda incelenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 114 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların demografik bilgilerini (yaş, kıdem yılı, çalışılan okul türü) belirlemek için Kişisel Bilgi Formu, dijital okur yazarlık düzeylerini belirlemek için ise Öğretim Teknolojileri, Bilgi ve İletişim ile Teknik olmak üzere üç alt boyuttan oluşan Dijital Okuryazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri tüm alt boyutlar için ortalamanın üstünde olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarında, öğretmenlerin yaşlarına göre dijital okuryazarlık düzeylerinin üç alt boyutta da farklılaştığı; kıdem yıllarına göre ise bilgi ve iletişim ile teknik alt boyutlarında dijital okur-yazarlık düzeylerinde farklılaşma görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dijital okuryazarlık | en_US |
dc.subject | okul öncesi öğretmenleri | en_US |
dc.subject | öğretmen nitelikleri | en_US |
dc.subject | dijitalleşme. Digital literacy | en_US |
dc.subject | preschool teachers | en_US |
dc.subject | teacher qualifications | en_US |
dc.subject | digitalization. | en_US |
dc.title | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 235 | en_US |
dc.identifier.endpage | 247 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24315/tred.887072 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1117341 | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 29.02. Child care and Youth services | - |
Appears in Collections: | Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
362
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
68
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.