Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOgelman, Hülya Gülay-
dc.contributor.authorDemirci, Fatma-
dc.contributor.authorGüngör, Hande-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:48Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:48Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2630-6301-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.887072-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1117341-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48216-
dc.description.abstractDijitalleşmenin gittikçe yaygınlaştığı günümüzde, bireylerin gelişiminde ve üretkenliğinde ihtiyaç duydukları becerilerin arasında dijital okuryazarlık önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bu beceriler, okul öncesi öğretmenlerin de sahip olması gereken beceriler arasındadır. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler doğrultusunda incelenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 114 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların demografik bilgilerini (yaş, kıdem yılı, çalışılan okul türü) belirlemek için Kişisel Bilgi Formu, dijital okur yazarlık düzeylerini belirlemek için ise Öğretim Teknolojileri, Bilgi ve İletişim ile Teknik olmak üzere üç alt boyuttan oluşan Dijital Okuryazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri tüm alt boyutlar için ortalamanın üstünde olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarında, öğretmenlerin yaşlarına göre dijital okuryazarlık düzeylerinin üç alt boyutta da farklılaştığı; kıdem yıllarına göre ise bilgi ve iletişim ile teknik alt boyutlarında dijital okur-yazarlık düzeylerinde farklılaşma görülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital okuryazarlıken_US
dc.subjectokul öncesi öğretmenlerien_US
dc.subjectöğretmen niteliklerien_US
dc.subjectdijitalleşme. Digital literacyen_US
dc.subjectpreschool teachersen_US
dc.subjectteacher qualificationsen_US
dc.subjectdigitalization.en_US
dc.titleOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage235en_US
dc.identifier.endpage247en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.887072-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1117341en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
Appears in Collections:Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

362
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.