Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYüncü, Hilmi Rafet-
dc.contributor.authorEkmekçi, Rıdvan-
dc.contributor.authorBabaç, Erhan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:53Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2587-0890-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2021.689-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/511420-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48241-
dc.description.abstractDijital dönüşüm ile birlikte pazarlama stratejilerinde çok yönlü uygulamalar ön plana çıkmaktadır. Günümüzde yiyecek işletmelerinin kullanım sıklığının artması, çok yönlü uygulamaların başarısından kaynaklanmaktadır. Yiyecek işletmelerinin web siteleri pazarlama açısından oldukça önemlidir. İlgili literatüre göre bu web sitelerinin görsel içerik maddelerini dört temel başlık altında toplamak mümkündür; renkler, tipografi, yapı ve görsel objeler. Bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturan bu durum ile dünyanın en çok tercih edilen dört yiyecek işletmesinin web sitesi içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu web sitelerindeki ortalama kalış süreleri, web sayfalarının ortalama görüntülenme sayısı, web sitelerindeki toplam kelime sayıları ve hiper-metin özellikleri tespit edilmiş; görsel içerikler ise literatürden çıkarılan dört ana madde ve alt maddeleri olan 36 madde ile araştırmanın temaları olarak kabul edilmiş ve bu temalara göre bir kontrol listesi oluşturularak kodlamaları yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre dört websitesinin; beyaz alan kullanımı, kırmızı-siyah, mavi-yeşil renk bileşimlerinin kullanımı, farklı puntoların kullanımı ve sayfalarında ana mesaj kullanımı gibi görsel içerik maddelerini uyguladıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYiyecek İşletmeleri Web Sitelerindeki Görsel İçeriklerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage722en_US
dc.identifier.endpage736en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.26677/TR1010.2021.689-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid511420en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept18.04. Sports Management-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (3).pdf339.84 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.