Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48250
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAy Türkmen, Mevhibe-
dc.contributor.authorDemirel, Ayten-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:55Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:55Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2651-4192-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.986700-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1138463-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48250-
dc.description.abstractDünya nüfusunun giderek artış gösterdiği günümüzde enerjiye olan ihtiyaç da her geçen gün artmaktadır. Geleneksel enerji kaynağı olarak kullanılan fosil yakıtların azalması ve karbondioksit (CO2) salınımının çok yüksek olması işletmeleri yeni enerji arayışına sokmuştur. Bu bağlamda biyogaz üretimi yenilenebilir enerji kaynağı olması ve çevreye zarar vermemesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmada biyogaz enerji üretimi sektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin tedarikçi seçim süreci ÇKKV (Çok Kriterli Karar Verme) yöntemlerinden SWARA ve Bulanık COPRAS yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada ilk olarak tedarikçi seçimi sürecinde kullanılan kriterler belirlenmiş ve SWARA yöntemi kullanılarak bu kriterlerin önem dereceleri tespit edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda gazlaşma oranı kriteri işletmenin tedarikçi seçim sürecinde en çok önem verdiği kriter, en az öneme sahip kriter ise vade kriteri olmuştur. Tedarikçi alternatiflerin değerlendirilmesinde Bulanık COPRAS yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucuna göre en iyi tedarikçi alternatifi A3 olarak bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAlanya Akademik Bakışen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTedarikçi seçimien_US
dc.subjectSWARAen_US
dc.subjectBulanık COPRASen_US
dc.subjectBiyogaz Enerji Üretimien_US
dc.titleSWARA Ağırlıklı Bulanık COPRAS Yöntemi ile Tedarikçi Seçimien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1739en_US
dc.identifier.endpage1756en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.29023/alanyaakademik.986700-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1138463en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
crisitem.author.dept38.01. Marketing and Advertising-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-12T155309.167.pdf873.56 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.