Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48262
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞanlı, Cennet-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:57Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:57Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1308-5298-
dc.identifier.issn2148-4260-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/Joh.49537-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/459952-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48262-
dc.description.abstractBu araştırmada coğrafya öğretmen adaylarının mekânsal kavramlara ilişkin bilişsel yapılarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Tarama modeline göre desenlenen çalışmanın araştırma grubunu Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören 45 coğrafya öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Testte, ilgili literatür dikkate alınarak alt ve üst düzey 12 mekansal kavrama yer verilmiştir. Testin uygulaması online olarak gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde katılımcılara araştırmanın amacına ilişkin bilgi verilerek, testte yer alan anahtar kavramlara yönelik akıllarına gelen ilk beş cevap kelimesini ve anahtar kavramla ilgili cümleyi yazmaları istenilmiştir. Elde edilen cevap kelimeleri ve kelimeler arasındaki ilişkiler Bahar, vd., (1999) kesme tekniği; cevap cümleleri Ercan vd. (2010) tarafından geliştirilen rubriğe göre analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda coğrafya öğretmen adaylarının mekânsal kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının yeterli düzeyde gelişmemişolduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının bilişsel yapılarında, alt düzey mekânsal kavramlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler temel düzeyde; üst düzey mekânsal kavramlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler zayıf düzeyde oluşmuştur. Öğretmen adaylarının, alt düzey mekânsal kavramlara yönelik cümleleri ağırlıklı olarak yüzeysel bilgi içerirken; üst düzey mekânsal kavramlara yönelik cümleleri daha çok kavram yanılgısı içermektedir. Bu sonuçlar dikkate alındığında coğrafya öğretmen adaylarının mekânsal kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının geliştirilmesi ve kavram yanılgılarının giderilmesi için coğrafya lisans programlarında mekânsal terminolojinin bir ders olarak okutulması önerilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCOĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEKÂNSALKAVRAMLARA İLİŞKİN BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue51en_US
dc.identifier.startpage1060en_US
dc.identifier.endpage1084en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.29228/Joh.49537-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid459952en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.06. Geography-
Appears in Collections:İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (7).pdf878.32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on May 27, 2024

Download(s)

14
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.