Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48262
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şanlı, Cennet | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:57Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:57Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 1308-5298 | - |
dc.identifier.issn | 2148-4260 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.29228/Joh.49537 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/459952 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48262 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada coğrafya öğretmen adaylarının mekânsal kavramlara ilişkin bilişsel yapılarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Tarama modeline göre desenlenen çalışmanın araştırma grubunu Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören 45 coğrafya öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Testte, ilgili literatür dikkate alınarak alt ve üst düzey 12 mekansal kavrama yer verilmiştir. Testin uygulaması online olarak gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde katılımcılara araştırmanın amacına ilişkin bilgi verilerek, testte yer alan anahtar kavramlara yönelik akıllarına gelen ilk beş cevap kelimesini ve anahtar kavramla ilgili cümleyi yazmaları istenilmiştir. Elde edilen cevap kelimeleri ve kelimeler arasındaki ilişkiler Bahar, vd., (1999) kesme tekniği; cevap cümleleri Ercan vd. (2010) tarafından geliştirilen rubriğe göre analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda coğrafya öğretmen adaylarının mekânsal kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının yeterli düzeyde gelişmemişolduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının bilişsel yapılarında, alt düzey mekânsal kavramlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler temel düzeyde; üst düzey mekânsal kavramlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler zayıf düzeyde oluşmuştur. Öğretmen adaylarının, alt düzey mekânsal kavramlara yönelik cümleleri ağırlıklı olarak yüzeysel bilgi içerirken; üst düzey mekânsal kavramlara yönelik cümleleri daha çok kavram yanılgısı içermektedir. Bu sonuçlar dikkate alındığında coğrafya öğretmen adaylarının mekânsal kavramlara ilişkin bilişsel yapılarının geliştirilmesi ve kavram yanılgılarının giderilmesi için coğrafya lisans programlarında mekânsal terminolojinin bir ders olarak okutulması önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Tarih Okulu Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEKÂNSALKAVRAMLARA İLİŞKİN BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 51 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1060 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1084 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.29228/Joh.49537 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 459952 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 12.06. Geography | - |
Appears in Collections: | İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (7).pdf | 878.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
78
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
36
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.