Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48268
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNayır, Funda-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:58Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:58Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2667-5609-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39584-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/375673-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48268-
dc.description.abstractGünümüzde artan göç olgusuyla birlikte farklı kültürlerin bir aradayaşaması daha önemli hale gelmiştir. Farklı kültürlerin bir arada olmasıtoplumsal yaşamı etkilemekte ve toplum birlikte yaşamanın getirdiğiihtiyaçlar doğrultusunda yeniden şekillenmektedir. Ortaya çıkantoplumsal ihtiyaçlar eğitim alanında da kendini göstermektedir. Bunoktada kültürel değerlere duyarlı eğitim, kültürel değerlere duyarlıöğretim, kültürel değerlere duyarlı öğretmen gibi kavramların ne olduğuve bu süreçte öğretmenden beklenen davranışların neler olduğu önemtaşımaktadır. Bu çalışmanın amacı kültürel değerlere duyarlı öğretmenrolleri ölçeği geliştirmek ve öğretmenlerin ve yöneticilerin konuya ilişkingörüşlerini çeşitli değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmanın çalışmagrubunu 476 öğretmen ve yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada kesitseltarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde açımlayıcı faktöranalizi (AFA), doğrulayıcı faktör analizi (DFA), madde toplamkorelasyonları, Cronbach alfa analizi, iki yarı güvenirliği analizi, t testi veANOVA kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre DFA uyum indekslerinin?2=297.53, sd=150, ?2/sd=1.98, RMSEA=.075, NFI=.95, NNFI=.97,CFI=.97, IFI=.97, RFI=.95, SRMR=.056 olduğu ve iyi uyumu gösterdiğigörülmektedir. Ölçeğin güvenirliği için yapılan analizlerde en düşükCronbach alfa katsayısı .88 olarak hesaplanmıştır. Dolayısıyla iki faktörve toplam 19 maddeden oluşan kültürel değerlere duyarlı öğretmendavranışları ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu görülmüştür.Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin görüşleri cinsiyet ve okul türüdeğişkenlerine anlamlı bir farklılık göstermektedir. Kadın öğretmenlerinve ilkokulda çalışan öğretmenlerin görüşleri daha olumludur. Ancaköğretmenlerin görüşleri kıdem, görev ve eğitim durumu değişkenlerinegöre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Educational Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKültürel değerlere duyarlı öğretmen rolleri ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage3273en_US
dc.identifier.endpage3292en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.39584-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid375673en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.