Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48275
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOurila, Fisun Bozkurt-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:59Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1309-0682-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.13-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/331492-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48275-
dc.description.abstractPortfolyo (öğrenci ürün dosyası) ve çoktan seçmeli başarı testinin bir kombinasyonun kullanıldığı bu araştırmanınamacı öğretmen adaylarının hangisinde daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymaktır. Çalışmanın diğer bir amacı daportfolyo puanları ile dönem sonu başarı testi puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ve bu puanlarıncinsiyete göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu nicel araştırmanın örneklemini; bir devletüniversitesinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılı içinde Özel Öğretim Yöntemleri II dersini alan 127 sosyal bilgiler öğretmenadayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğretmen adaylarının dönem boyunca hazırladıkları portfolyo ve dönem sonundayapılan başarı testinden almış oldukları puanlardan elde edilmiştir. Veri analizinde nonparametrik bir teknik olan SpearmanKorelasyon hesaplama tekniği ve Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulguları öğretmen adaylarının büyükbir kısmının portfolyo değerlendirmede, başarı testine göre daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymuştur. Bu bulguportfolyo değerlendirmenin daha başarı odaklı bir değerlendirme sistemi olduğu ve öğrencilerin okulda başarılı öğrenmedeneyimlerine sahip olma şansını arttırılabileceği şeklinde yorumlanabilir. Ayrıca, öğrencilerin başarı testi puanları ileportfolyo puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ek olarak, başarı testipuanları bakımından cinsiyet ve başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamasına rağmen, portfolyopuanları dikkate alındığında durumun kız öğrencilerin lehine bir eğilim gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePortfolyo ve Başarı Testi Puanlarıyla Başarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage290en_US
dc.identifier.endpage312en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2019.185.13-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid331492en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (3).pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.