Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetin, Sevda-
dc.contributor.authorAkduman, Dilek-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:06Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:06Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1301-3718-
dc.identifier.issn2458-8342-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.1000300-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/515578-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/handle/11499/48304-
dc.description.abstractDünya üzerinde yaşanılan en son felaketlerin başında Covid-19 salgını gelmektedir. Bu salgın insan yaşamının tüm alanlarını olumsuz etkilemiştir. Bunların başında da eğitim gelmektedir. Okullar yüzyüze eğitime ara verip, uzaktan eğitime başlamışlardır. Uzaktan eğitim, öğretmen ve öğrencilere üstünlük ve sınırlılıkları bir arada sunmuştur. Özellikle Liselere Geçiş Sınavı (LGS) ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) gibi merkezi sınavlara girecek olan öğrencilerin bu süreçte olumsuz etkilendikleri görülmüştür. Bu araştırma ile hem öğretmenlerin hem de LGS sınavına hazırlanmakta olan sekizinci sınıf öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin ve yaşadıkları sorunların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma devlet okullarında görev yapmakta olan, farklı branşlardaki 28 ortaokul öğretmeni ve 15 sekizinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni, veri toplama aracı olarak ise “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Öğretmenler ve öğrencilerden uzaktan eğitime yönelik görüşleri alınmış ve görüşler belirli başlıklar altında toplanmıştır. Öğretmenler ölçme ve değerlendirme süreçlerinde online sınavların güvenirliğinin oldukça düşük olduğunu, online ölçme araçlarının yetersiz olduğunu, var olanları da yeterince iyi kullanamadıklarını, en sık kullandıkları ölçme değerlendirme araçlarının ise daha çok Kahoot, quizlet ve padlet gibi web 2.0 araçları, EBA ve performans görevleri olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler ise okuldan uzak oldukları için güdülenme eksiklikleri yaşadıklarını, uzaktan eğitimde sosyal paylaşımın olmaması ve okuldan uzak kalmalarının sonucunda daha çok sınav kaygısı yaşayarak psikolojilerinin olumsuz yönde etkilendiğini belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectölçme ve değerlendirmeen_US
dc.subjectuzaktan eğitimen_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectCovid 19 assesment and evaluationen_US
dc.titleCovid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume55en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.30964/auebfd.1000300-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid515578en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
file16809268712845430930.pdf593.35 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

134
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.