Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDemirtaş, Serkan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:41Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1300-9206-
dc.identifier.issn2687-4288-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32547/ataunigsed.880860-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/415447-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48430-
dc.description.abstractBir çalgıya yönelik tutum düzeyini ölçerek öğrencinin çalgıyabakış açısını belirlemek, öğretmenin derse yönelik yaklaşımlarını,öğretim yöntemlerini etkilemektedir. Bu doğrultuda, iyi bir eğitimalmış olan öğrencinin, mesleki anlamda yeterliliğe sahipolabileceği ve yıllar geçtikçe edindiği tecrübe ile iyi bir öğretmenprofili sergileyebileceğine inanılmaktadır. Çalgı eğitimibağlamında piyano eğitiminin önemli bir yere sahip olduğudüşünülmektedir. Çünkü bir müzik öğretmeninin piyano çalgısınıetkin bir biçimde kullanabilmesi, müzik derslerinin daha verimliolmasını sağlayabilmektedir. Piyano çalgısını aktif olarakkullanabilen bir müzik öğretmeni, derslerinde öğrencilerinindikkatini çekebilmekte ve o dersin kazanımlarının öğrencilertarafından daha kolay algılanmasına yardımcı olabilmektedir.Çalışmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi Müzik EğitimiAnabilim Dalı öğrencilerinin, dört yıllık eğitim-öğretimdönemlerinde, piyano çalgısına yönelik tutum düzeylerindekifarklılaşmanın incelenmesidir.Boylamsal bir çalışma olan bu çalışmada, Tufan ve Güdek (2008)tarafından geliştirilen Piyano Tutum Ölçeği ilk olarak 2013-2014akademik yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi MüzikEğitimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerine (n=31) uygulanmıştır.Aynı ölçek, takip eden yıllarda her yıl sonunda aynı öğrencilere 4kez uygulanmış, dört eğitim-öğretim yılı boyunca 124 adet verielde edilmiştir.Verilerin analizinde öncelikle aritmetik ortalama, medyan, mod,çarpıklık ve basıklık katsayıları kullanılmıştır. Ölçek puanlarınınyıllara göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için,Friedman tekrarlı ölçümler için varyans analizi kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen veriler incelendiğinde, piyano dersineyönelik dört yıllık tutumda bir farklılaşmanın olmadığı tespitedilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMüzik Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Piyano Çalgısına Yönelik Tutum Düzeylerindeki Farklılaşmanın İncelenmesi (Pamukkale Üniversitesi Örneği)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue46en_US
dc.identifier.startpage184en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.32547/ataunigsed.880860-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid415447en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf205.87 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.