Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48430
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Demirtaş, Serkan | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:37:41Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:37:41Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 1300-9206 | - |
dc.identifier.issn | 2687-4288 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.880860 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/415447 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48430 | - |
dc.description.abstract | Bir çalgıya yönelik tutum düzeyini ölçerek öğrencinin çalgıyabakış açısını belirlemek, öğretmenin derse yönelik yaklaşımlarını,öğretim yöntemlerini etkilemektedir. Bu doğrultuda, iyi bir eğitimalmış olan öğrencinin, mesleki anlamda yeterliliğe sahipolabileceği ve yıllar geçtikçe edindiği tecrübe ile iyi bir öğretmenprofili sergileyebileceğine inanılmaktadır. Çalgı eğitimibağlamında piyano eğitiminin önemli bir yere sahip olduğudüşünülmektedir. Çünkü bir müzik öğretmeninin piyano çalgısınıetkin bir biçimde kullanabilmesi, müzik derslerinin daha verimliolmasını sağlayabilmektedir. Piyano çalgısını aktif olarakkullanabilen bir müzik öğretmeni, derslerinde öğrencilerinindikkatini çekebilmekte ve o dersin kazanımlarının öğrencilertarafından daha kolay algılanmasına yardımcı olabilmektedir.Çalışmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi Müzik EğitimiAnabilim Dalı öğrencilerinin, dört yıllık eğitim-öğretimdönemlerinde, piyano çalgısına yönelik tutum düzeylerindekifarklılaşmanın incelenmesidir.Boylamsal bir çalışma olan bu çalışmada, Tufan ve Güdek (2008)tarafından geliştirilen Piyano Tutum Ölçeği ilk olarak 2013-2014akademik yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi MüzikEğitimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerine (n=31) uygulanmıştır.Aynı ölçek, takip eden yıllarda her yıl sonunda aynı öğrencilere 4kez uygulanmış, dört eğitim-öğretim yılı boyunca 124 adet verielde edilmiştir.Verilerin analizinde öncelikle aritmetik ortalama, medyan, mod,çarpıklık ve basıklık katsayıları kullanılmıştır. Ölçek puanlarınınyıllara göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için,Friedman tekrarlı ölçümler için varyans analizi kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen veriler incelendiğinde, piyano dersineyönelik dört yıllık tutumda bir farklılaşmanın olmadığı tespitedilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Müzik Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Piyano Çalgısına Yönelik Tutum Düzeylerindeki Farklılaşmanın İncelenmesi (Pamukkale Üniversitesi Örneği) | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 27 | en_US |
dc.identifier.issue | 46 | en_US |
dc.identifier.startpage | 184 | en_US |
dc.identifier.endpage | 190 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32547/ataunigsed.880860 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 415447 | en_US |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.06. Fine Arts Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 205.87 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.