Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48432
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Atakan, Ertem | - |
dc.contributor.author | Tecimer, Belir | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:37:41Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:37:41Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 1300-9206 | - |
dc.identifier.issn | 2687-4288 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.933149 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/459483 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48432 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma okul öncesi piyano metotlarının erken çocuklukdönemi gelişim basamakları açısından incelenmesiniamaçlamaktadır. Araştırmadaki amaç, seçilen metotlarınbelirlenen görsel, teknik, müzikal, teorik ve gelişimselözelliklere ne kadar uyduğunu belirlemektir. Araştırmacıtarafından seçilen okul öncesi piyano metotları dokümaninceleme yöntemiyle değerlendirilmiştir. Görsel, teknik,müzikal, teorik ve gelişimsel yönden metotları incelemekamacıyla hazırlanan inceleme kriterleri uzman görüşünesunulmuş ve yeniden düzenlenerek son halini almıştır. Seçkisizolmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemiile seçilen Jane Smisor Bastien, Lisa Bastien ve Lori Bastien’aait Bastiens’ Invitation to Music, Nancy Faber ve RandallFaber’ın My First Piano Adventure, Nail Yavuzoğlu’nun OkulÖncesi Piyano Eğitimi, Yalçın İman’ın Okul Öncesi Çocuklarİçin Piyano Metodu inceleme kriterleri doğrultusunda piyanoalanında uzman beş kişi tarafından incelenmiştir. Elde edilenverilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır.Uzmanların verdikleri cevaplar doğrultusunda elde edilen verilerfrekans ve yüzde sayıları ile tablolar halinde sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda, incelenen okul öncesi piyano metotlarıarasında eksiksiz, her anlamda çok iyi hazırlanmış, mükemmelbir metodun olmadığı görülmüştür. İncelenen metotlardanİman’ın metodu dışındaki metotların okul öncesi döneme dahauygun planlanmış olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmadaincelenen metotların bazı eksiklikleri olmasına rağmen okulöncesi piyano eğitiminde kullanılmaları uygun bulunmuş veönerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Erken Çocukluk Gelişim Basamakları | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Piyano Eğitimi | en_US |
dc.subject | Piyano Eğitimi | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Piyano Metotları | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Piyano Metotlarının Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Basamakları Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 27 | en_US |
dc.identifier.issue | 47 | en_US |
dc.identifier.startpage | 338 | en_US |
dc.identifier.endpage | 361 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32547/ataunigsed.933149 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 459483 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.06. Fine Arts Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (20).pdf | 473.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
130
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
20
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.