Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtakan, Ertem-
dc.contributor.authorTecimer, Belir-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:41Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1300-9206-
dc.identifier.issn2687-4288-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32547/ataunigsed.933149-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/459483-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48432-
dc.description.abstractBu araştırma okul öncesi piyano metotlarının erken çocuklukdönemi gelişim basamakları açısından incelenmesiniamaçlamaktadır. Araştırmadaki amaç, seçilen metotlarınbelirlenen görsel, teknik, müzikal, teorik ve gelişimselözelliklere ne kadar uyduğunu belirlemektir. Araştırmacıtarafından seçilen okul öncesi piyano metotları dokümaninceleme yöntemiyle değerlendirilmiştir. Görsel, teknik,müzikal, teorik ve gelişimsel yönden metotları incelemekamacıyla hazırlanan inceleme kriterleri uzman görüşünesunulmuş ve yeniden düzenlenerek son halini almıştır. Seçkisizolmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemiile seçilen Jane Smisor Bastien, Lisa Bastien ve Lori Bastien’aait Bastiens’ Invitation to Music, Nancy Faber ve RandallFaber’ın My First Piano Adventure, Nail Yavuzoğlu’nun OkulÖncesi Piyano Eğitimi, Yalçın İman’ın Okul Öncesi Çocuklarİçin Piyano Metodu inceleme kriterleri doğrultusunda piyanoalanında uzman beş kişi tarafından incelenmiştir. Elde edilenverilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır.Uzmanların verdikleri cevaplar doğrultusunda elde edilen verilerfrekans ve yüzde sayıları ile tablolar halinde sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda, incelenen okul öncesi piyano metotlarıarasında eksiksiz, her anlamda çok iyi hazırlanmış, mükemmelbir metodun olmadığı görülmüştür. İncelenen metotlardanİman’ın metodu dışındaki metotların okul öncesi döneme dahauygun planlanmış olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmadaincelenen metotların bazı eksiklikleri olmasına rağmen okulöncesi piyano eğitiminde kullanılmaları uygun bulunmuş veönerilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken Çocukluk Gelişim Basamaklarıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Piyano Eğitimien_US
dc.subjectPiyano Eğitimien_US
dc.subjectOkul Öncesi Piyano Metotlarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Piyano Metotlarının Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Basamakları Açısından İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage338en_US
dc.identifier.endpage361en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.32547/ataunigsed.933149-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid459483en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (20).pdf473.42 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.