Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin-
dc.contributor.authorAydoğan, Selcen-
dc.contributor.authorEfe Kendüzler, Serap-
dc.contributor.authorDülger Ceylan, Ezgi-
dc.contributor.authorAydın, Ayşe-
dc.contributor.authorDinler, Hızır-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:45Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:45Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1300-1272-
dc.identifier.issn2667-4874-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2021351230-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/452709-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48444-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların gelişimini değerlendirmede kullandıkları araçları ve öğretmenlerin değerlendirme yeterlilik düzeyini belirlemektir. Bu çalışmada nicel ve nitel verilerin toplandığı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, Türkiye'nin farklı bölgelerinde çalışan 518 okul öncesi öğretmenini kapsamaktadır. Nicel verilerin toplanmasında öğretmenlere Çocukların Tanınması ve Değerlendirilmesi Bilgi Testi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutuna toplam 10 gönüllü öğretmen katılmıştır. Nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel bulguları, öğretmenlerin bilgi düzeylerinin ve değerlendirmelerinin orta düzeyde yoğunlaştığını göstermektedir. Nitel verilerden elde edilen bulgular üç temada toplanmıştır; 1) Neden değerlendiriyorum? 2) Neyi değerlendiriyorum? 3) Nasıl değerlendiriyor ve belgelendiriyorum? Öğretmenler, çocukların gelişimsel alanlarda ne kadar ilerlediklerini tespit etmek amacıyla, gözlem ve portfolyo yöntemlerini kullanarak ilgili kişilerle paylaşmak için değerlendirme yaptıklarını ifade etmişlerdir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukları Değerlendirmedeki Yeterlilik Düzeyleri ve Kullandıkları Araçlaren_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2021351230-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid452709en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (15).pdf589.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

114
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.