Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48444
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin | - |
dc.contributor.author | Aydoğan, Selcen | - |
dc.contributor.author | Efe Kendüzler, Serap | - |
dc.contributor.author | Dülger Ceylan, Ezgi | - |
dc.contributor.author | Aydın, Ayşe | - |
dc.contributor.author | Dinler, Hızır | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:37:45Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:37:45Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | - |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33308/26674874.2021351230 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/452709 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48444 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların gelişimini değerlendirmede kullandıkları araçları ve öğretmenlerin değerlendirme yeterlilik düzeyini belirlemektir. Bu çalışmada nicel ve nitel verilerin toplandığı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, Türkiye'nin farklı bölgelerinde çalışan 518 okul öncesi öğretmenini kapsamaktadır. Nicel verilerin toplanmasında öğretmenlere Çocukların Tanınması ve Değerlendirilmesi Bilgi Testi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutuna toplam 10 gönüllü öğretmen katılmıştır. Nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel bulguları, öğretmenlerin bilgi düzeylerinin ve değerlendirmelerinin orta düzeyde yoğunlaştığını göstermektedir. Nitel verilerden elde edilen bulgular üç temada toplanmıştır; 1) Neden değerlendiriyorum? 2) Neyi değerlendiriyorum? 3) Nasıl değerlendiriyor ve belgelendiriyorum? Öğretmenler, çocukların gelişimsel alanlarda ne kadar ilerlediklerini tespit etmek amacıyla, gözlem ve portfolyo yöntemlerini kullanarak ilgili kişilerle paylaşmak için değerlendirme yaptıklarını ifade etmişlerdir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Yaşadıkça Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukları Değerlendirmedeki Yeterlilik Düzeyleri ve Kullandıkları Araçlar | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 35 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 19 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33308/26674874.2021351230 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 452709 | en_US |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (15).pdf | 589.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
116
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
36
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.