Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48473
Title: ÜÇ KUŞAKTA KORONAVİRÜS VE SOMESFOBİ
Authors: Günlü, Aykut
Keywords: Pandemi
Nitel araştırma
psikolojik sağlık
Somesfobi
Koronavirüs Qualitative Research
Pandemics
Abstract: Mevcut çalışmanın temel amacı koronavirüsün aile bireyleri tarafından nasıl algılandığının belirlenmesidir. Çalışmanınbirdiğeramacıiseçocuklarınkoronavirrüs  sürecinde virüsile ilgilidüşünce ve algılarının belirlenmesidir.Çalışmadakiverilernitelveritoplamaaraçlarındangörüşme tekniği ile toplanmıştır. Çalışmanın yöntemi, nitel araştırma türlerinden gömülü  araştırma desenine dayalı bir çalışmadır. Mevcut araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubuna 16 aile (toplam 48 kişi) katılmıştır. Aile bireylerindençocuklarınkoronavirüsileilgilialgılarının; anne-babayla daha çok zaman geçirme, kendini dinleyebilme,büyükanne/büyükbabayasarılamama,oyunoynayamama, parka çıkamama, yüz yüze eğitimin uzaktan eğitime dönüşmesi şeklinde olduğu görülmektedir.Annelerin nasıl algıladığına bakıldığında; çocuklarla daha çok birlikte zaman geçirebilme, kitap okuyabilme, kendine zaman ayıra- bilme, uzaktan eğitimin takip edilmek zorunda olunması, sosyal yaşamın değişmesi, endişenin artması, belirsizliğin devam etmesi, büyüklerle sosyal mesafenin korunmaya çalışılması kategorisinde olduğu belirlenmiştir. Babaların algılarının aile ile daha çok zaman geçirebilme, aile bireyleriyle ortak saatlerin daha çok olması, işe gidip gelindiğinde aile bireylerine sarılamama, onlarla sosyal mesafeyi korumayaçalışma,yürüyüşyapamama,temizliğedikkatetme şeklindeolduğu tespit edilmiştir. Büyükanne/ büyükbabalarınalgılarınınisehareketsizbiryaşamdönemi,çocuklarıvetorunlarıgörememe,dahaçokdinlenme, kitap/gazete okuma, Allah'ın bir sınavı kategorilerinde toplandığıgörülmüştür.Çocuklarüzerindekiolumluetkiler; anne/baba ile daha çok zaman birlikte zaman geçirme, çevrimiçi eğitimden faydalanma şeklinde gruplandırılırken, olumsuzetkileriniseözgürlüğünkısıtlanması,sporyapamama, internet ve televizyon ile daha çok zaman harcama, arkadaşları ile görüşememe şeklinde gruplandırılmıştır. Ayrıca çalışma sonucuna dayalı olarak somesfobi yeni bir kavramolarakönerilmişvekuramsalaçıdanaçıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma doğrultusunda alandaki araştırmacılarapandemidönemlerindebireylerinruhsağlığını  koruma ve destekleme amaçlı eğitim programlarının geliştirilerek, işlevselliğinin test edilmesine yönelik çalışmaların planlanması önerilebilir.
URI: https://doi.org/10.34108/eujhs.774099
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/496981
https://hdl.handle.net/11499/48473
ISSN: 1018-3655
1018-3655
Appears in Collections:Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.