Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDağ, Veysel-
dc.contributor.authorMansuroğlu, Sibel-
dc.contributor.authorKeleş, Tuğba-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:57Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:57Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2146-9229-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35674/kent.929040-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/465378-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48485-
dc.description.abstractÇevre sorunlarından en fazla etkilenen ve bu sorunlarla mücadelede etkin rol oynayan doğa koruma alanları gün geçtikte daha fazla önem kazanmaktadır. Doğanın korunması ve gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünyanın bırakılması için tüm bireylere çeşitli sorumluluklar düşmektedir. Doğal alanların korunması ve sorunlarının önlenmesi için erken yaşta verilen eğitimin önemli olduğu birçok araştırıcı tarafından bildirilmektedir. Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencileri örneğinde doğa koruma yaklaşımlarının belirlenmesi ve eğitime bağlı değişimlerinin değerlendirilmesidir. Antalya, Konyaaltı ilçesi Ayten Çağıran Ortaokulu öğrencilerinin doğa koruma konusunda bilgi düzeyi ve farkındalıklarının belirlenmesinde standart formlarla yerinde anket yöntemi uygulanmıştır. Uygulanan anket formaları değerlendirilerek eğitim sunumu hazırlanmış ve öğrencilere doğa koruma konusunda öğrencilerin yaş gruplarına uygun bir eğitim sunumu yapılmıştır. Sunum sonrası aynı anket formu tekrar uygulanmıştır. Eğitim sunumu öncesi ve sonrası uygulanan anket formları SPSS programına veri girişi yapılarak oluşan farklıların görülebilmesi için analizler yapılmıştır. Eğitim sunumu sonrası öğrencilerin cinsiyet ve sınıf düzeylerine bağlı olarak konuya yaklaşımlarında olumlu yönde değişimler saptanmıştır. Çalışma sonunda okul dışında uzmanlar tarafından verilen doğa koruma konusundaki eğitim çalışmalarının, öğrenciler üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKent Akademisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPeyzaj Mimarlığıen_US
dc.subjectDoğa Korumaen_US
dc.subjectÇevresel Tutumen_US
dc.subjectDoğa Eğitimien_US
dc.subjectÇevre Bilincien_US
dc.titleDoğa Koruma Yaklaşımlarında Eğitime Bağlı Değişimlerin Ortaokul Öğrencileri Örneğinde Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage347en_US
dc.identifier.endpage360en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.35674/kent.929040-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid465378en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept04.01. Landscape Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (19).pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

4
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.