Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48584
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖner Yalçın, Sibel-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:13Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:13Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2146-8982-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/mdethic.2022-90632-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1135824-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48584-
dc.description.abstractBu araştırma, Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi birinci ve altıncı sınıf öğrencilerinin hekimlik değer algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araş tırma, tanımlayıcı ve kesitsel niteliktedir. Veriler, 20-31-Aralık 2021 tarihleri ara sında sosyodemografik veri formu ve Hekimlik Değer Algısı (HDA) ölçeği ile çevrim içi anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmaya 91’i birinci sınıfta, 69’u al tıncı sınıfta olmak üzere toplam 160 öğrenci katılmıştır. Veri analizinde tanımla yıcı istatistikler, gruplar arası karşılaştırmalarda ise Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmış; istatistiksel anlamlılık düzeyi p?0,05 kabul edilmiştir. Araştırma sonuçlarımıza göre öğrencilerin HDA ölçeği toplam puan ortalaması 76,43±6,07 olarak hesaplanmıştır. Ölçek alt grup puanları incelendi ğinde “hekim tutumu” puan ortalaması 35,65±2,92, “hasta hekim ilişkisi” puan ortalaması 26,6±2,32, “hekim empatisi” puan ortalamasının ise 14,18±2,52 ol duğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin HDA ölçeğinden aldıkları puanların seçe neklere göre dağılımı incelendiğinde en çok benimsenen hekimlik değerinin “hekimler mesleki haklarını bilmelidir”, en az benimsenen hekimlik değerlerinin ise “hekim sosyal ve kültürel olarak hastalarına yakın olmalıdır” ifadeleri oluş turmuştur. Öğrencilerin eğitim gördükleri sınıflar arasında olan farklar incelen diğinde sadece ölçek alt gruplarından olan “hekim tutumu” puanlarının sınıflar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0,05). Altıncı sınıf öğrencilerinin hekim tutumu puanlarının birinci sınıf öğrencilerine göre düşük olduğu görülmüştür. Ölçek değerlendirmesine göre katılımcı öğren ciler yüksek hekimlik değer algısına sahiptir. Sadece “hekim tutumu” puanla rında yıllar içinde düşüş belirlenmiştir. Öğrencilerin hekimlik değer algılarıyla ilgili araştırmaların tıp eğitimine katkısı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku Tarihi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTıp Fakültesi Öğrencilerinin Hekimlik Değer Algısı: Tanımlayıcı Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage283en_US
dc.identifier.endpage289en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.5336/mdethic.2022-90632-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1135824en_US
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept14.03. Basic Medical Sciences-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-11T094150.892.pdf262.57 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.