Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48589
Title: | Hemşirelik Öğrencilerinin Derin Solunum ve Öksürme Egzersizi Eğitiminde Standardize Hasta Kullanımının Beceri, Memnuniyet ve Öz Güvene Etkisi: Yarı-Deneysel Bir Çalışma | Authors: | Şanlıalp Zeyrek, Arife Fidan , Özlem Arslan, Sümeyye |
Abstract: | Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin derin solunum ve öksürme egzersizi eğitiminde standardize hasta kullanımının beceri, memnuniyet ve öz güven üzerine etkisini belirlemek amacıyla yarı deneysel bir çalışma olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma Pamukkale Üniversitesi’nin Sağlık Bilimleri Fakültesinde eğitim gören hemşirelik 2. sınıf öğrencileri (170) ile yapılmıştır. Araştırmaya dâhil edilme kriterlerine uyan öğrenciler kontrol (n=78) ve girişim (n=79) gruplarına randomizasyonla atanmıştır. Derin solunum ve öksürme egzersizleri, girişim grubuna standardize hasta ile kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle eğitim verilmiştir. Laboratuvar uygulamaları bittikten sonra her 2 gruptaki öğrencilerin yaptığı uygulama basamakları, araştırmacılar dışındaki gözlemciler tarafından gözlemlenerek değerlendirilmiştir. Veriler “Öğrenci Tanılama Formu”, “Derin Solunum ve Öksürme Egzersizi Uygulama Beceri Değerlendirme Formu” ve “Derin Solunum ve Öksürme Egzersizi Uygulama Eğitimi Öğrenci Öz Güven ve Memnuniyet Anketi” toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı kullanılarak ortalama±standart sapma, sayı (yüzde), İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Mann-Whitney U testi, Pearson ki-kare testiyle analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %86’sı kadın, %74’ü Anadolu lisesi mezunudur. Gruplar arasında sosyodemografik özellikleri bakımından istatistiksel olarak fark bulunmamıştır. Girişim grubunda uygulama beceri puan ortalaması 68±15,4; kontrol grubunda 69±13,37’dir. Gruplar arasında uygulama beceri puan ortalaması ve memnuniyet puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Kontrol grubunun öz güven puanı girişim grubundan anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. Sonuç: Derin solunum ve öksürük egzersizi eğitiminde standardize hasta ile simülasyonun geleneksel yöntemle yapılan eğitimden, öğrencilerin beceri puanlarında ve memnuniyet düzeyinde fark yaratmadığı bulunmuştur. Kontrol grubundaki öğrencilerin, aşina oldukları geleneksel yöntemin öz güven düzeyini olumlu yönde etkilediği düşünülmektedir. Konuyla ilgili farklı eğitim yöntemlerinin etkinliğinin değerlendirilmesi önerilmektedi. | URI: | https://doi.org/10.5336/nurses.2021-81487 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/510943 https://hdl.handle.net/11499/48589 |
ISSN: | 2146-8893 |
Appears in Collections: | Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (12).pdf | 298.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
1,196
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
228
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.