Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48626
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurdakal, İbrahim Halil-
dc.contributor.authorKırmızı, Fatma Susar-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:18Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:18Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2146-5959-
dc.identifier.issn2146-5967-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5961/jhes.2021.449-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/480100-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48626-
dc.description.abstract2019 yılında ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alarak salgına dönüşen COVID-19 virüsü tüm insan yapımı sistemleri derinden sarsmıştır. Eğitim-öğretim faaliyetleri de salgın sürecinden fazlası ile etkilenmiştir. Salgının hızlı bir şekilde yayılması sonucu tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de okullar kapatılmış ve eğitim-öğretim hizmetleri uzaktan yapılmaya başlanmıştır. Üniversite düzeyinde öğrenciler AİİT, İngilizce ve Türk Dili gibi ortak zorunlu dersleri salgın öncesi de uzaktan öğretimle almaktaydı ancak salgınla birlikte tüm dersleri uzaktan eğitimle almışlardır. Her ne kadar söz konusu dersler planlı ve programlı bir şekilde yapılsa da mevcut sistemde uzaktan eğitimden ziyade acil uzaktan eğitime daha yakın bir model uygulanmaktadır. Bu araştırmada Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören farklı branşlardan öğretmen adaylarının acil uzaktan eğitime ve hibrit eğitime ilişkin görüşlerini almak amaçlanmıştır. Araştırma, 2020-2021 Eğitim öğretim yılının güz döneminde bir kamu üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma nitel araştırma desenine uygun bir şekilde yapılandırılmıştır. Çalışmada durum deseni temele alınmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde salgın koşullarından dolayı “kolay ulaşılabilir durum örneklemesi” tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında 66 katılımcının görüşleri alınmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulmuş olan soru formu “online form” formatına dönüştürülmüş ve veriler online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler dikkatli bir şekilde okunmuş kodlara ulaşılmış ilgili kodlar bir araya getirilerek temalar elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine bakıldığında acil uzaktan eğitimi sürecinde özellikle sistem ve internet hızı gibi sorunların yaşandığı, özellikle drama ve öğretmenlik uygulaması gibi uygulamalı derslerde acil uzaktan eğitimin başarısız olduğu, sürecin teknolojik araç-gereç ve yüksek hızlı internet gerektirdiğinden ekonomik olarak adaylara yük getirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca adayların büyük çoğunluğunun hibrit eğitimi bilmediği, bilenlerin ise sadece ismen duydukları ortaya konulmuş olup, araştırma sonucunda sürece ilişkin öneriler getirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCOVID- 19 Salgını Sürecinde Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage290en_US
dc.identifier.endpage302en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.5961/jhes.2021.449-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid480100en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (7).pdf383.15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.